آرایشی

بهترین کرم پودر برای مجالس ✅ راهنمای کامل

بهترین کرم پودر برای مجالس

یکی از محصولاتی که افراد برای زیبایی پوست استفاده می‌کنند کرم پودر است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با داشتن روتین پوستی و داشتن سبک زندگی سالم به پوستی شفاف، بدون لک و یک دست برسند. اما قابل انکار نیست که دست یافتن به پوست صاف و بدون لک از این طریق به زمان طولانی‌تری احتیاج دارد؛ پس برای افرادی که می‌خواهند در زمان کوتاه مثلاً برای رفتن به یک جشن به پوستی بدون لک دست پیدا کنند، استفاده از این روش موثر نیست. به همین دلیل آرایشگرها یا خود فرد قبل از آرایش صورت با استفاده از کرم پودر، پوست را زیرسازی و رنگ آن را یک دست می‌کنند.

کرم پودرها نیز همانند تمامی محصولات آرایشی انواع و رنگ‌های مختلفی دارند؛ پس قبل از اقدام به خرید باید بدانید که چه نوع کرم پودری نیاز دارید. عوامل زیادی در انتخاب کرم پودر موثر هستند. بیشترین چیزی که افراد در خرید کرم پودر به آن توجه می‌کنند رنگ و نوع پوست است در صورتی که عوامل دیگری نیز دخیل هستند. این‌که شما تا چه حد انتظار پوشانندگی از کرم پودر داشته باشید، می‌خواهید نتیجه آرایشتان مات یا براق باشد و حتی مدت زمان استفاده از کرم پودر در این انتخاب تاثیرگذار هستند. پس لازم است قبل از اقدام به خرید، اطلاعاتی در مورد این مسائل کسب کنید. ما در راهنمای کامل زیر به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات لازم در این باره را به دست بیاورید.

معرفی بهترین کرم پودر برای مجالس

تاثیرانتخاب کرم‌ پودر مناسب در زیبایی چهره

اولین قدم برای خرید بهترین کرم پودر

برای آن‌که نمای پایانی آرایش شما بی‌نقص و زیبا باشد باید قبل از تهیه‌ی لوازم آرایشی نوع پوست خود را بشناسید. این امر باعث می‌شود تا محصولاتی تهیه کنید که مناسب نوع پوستتان باشد و نمایی بهتر روی آن ایجاد کند.

برای پیدا کردن نوع پوست صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید؛ سپس با گذاشتن و برداشتن یک حوله، به صورت ضربه‌ای، صورت خود را خشک کنید. بعد از گذشت یک ساعت می‌توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید.

اگر دچار خارش و کشیدگی شدید پوست شما خشک است اما اگر کل صورت شما برق بزند شما پوستی چرب دارید. اگر فقط در قسمت پیشانی، بینی و چانه‌ی صورتتان برق می‌زند پوست شما مختلط بوده و اگر صورتتان دچار قرمزی و التهاب شده پوست شما از نوع حساس است. در صورتی که هیچ یک از این موارد برای شما پیش نیامد، شما پوستی نرمال دارید.

انواع کرم پودر مناسب چه نوع پوستی است؟

تفاوت انواع کرم پودر جدای از رنگ آن‌ها، در غلظت، پوشانندگی، رطوبت رسانی و فاکتورهای جانبی مانند داشتن spf است. هر فرد با توجه به نوع پوست و انتظاری که از کرم پودر دارد یکی از انواع آن را انتخاب می‌کند. پس قبل از هر چیز باید بدانید که پوست شما چرب، خشک یا نرمال است. بعد از فهمیدن این موضوع می‌توانید یکی از انواع کرم پودر را که مناسب پوستتان است انتخاب کنید.

کرم پودر مایع

کرم پودر مایع بافتی رقیق دارد و در ظرف‌های تیوپی یا پمپی در بازار عرضه می‌شود. این نوع کرم پودر به قدری رایج است که تمامی افراد با هر نوع رنگ پوستی می‌توانند کرم مناسب با رنگ پوست خود را پیدا کنند. انواعی از این کرم پودر برای آرایش روزانه و انواع دیگر برای گریم‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 کرم پودر کرمی

این نوع کرم پودر بافتی غلیظ‌تر از کرم پودر مایع دارد و پوشانندگی آن نیز بیشتر است. آبرسانی این کرم پودر نسبت به بقیه انواع آن بیشتربوده و به همین دلیل مناسب پوست‌های خشک، مختلط و معمولی است. به دلیل بالا بودن کاور این کرم پودر، لک‌های پوستی را به خوبی پوشش داده و حتی گاهی به جای کانسیلر و کانتور نیز استفاده می‌شود.

کرم پودر جامد (استیکی)

کرم پودرهای استیکی به صورت ماتیکی در بازار وجود دارند. بافت این نوع کرم پودر غلیظ و چرب است در نتیجه مناسب پوست‌های چرب نمی‌باشد؛ زیرا ممکن است باعث بستن منافذ پوست شود. از نظر پوشانندگی، امتیازی متوسط رو به بالا دارد و تا حد قابل توجهی قرمزی‌ها و التهابات پوست را می‌پوشاند. از کاربردهای دیگر این کرم پودر این است که رنگ‌های روشن آن‌را به جای کانسیلر و رنگ‌های تیره آن را به جای کانتور نیز استفاده می‌کنند.

کرم پودر پودری (پنکیک)

پنکیک‌ها نیز یکی از انواع کرم پودرها هستند؛ با این تفاوت که علاوه بر زیرساز آرایش در پایان کار نیز از آن استفاده شده و جلوه‌ای مات به پوست می‌دهد. فرمولاسیون خشک و بدون چربی پنکیک‌ها باعث می‌شود مناسب پوست‌های خشک نبوده و بیشتر برای پوست‌های چرب و مختلط استفاده شود. البته ماندگاری پنکیک‌ها نسبت به دیگر کرم پودرها کمتر است، پوشانندگی کمی دارد و بعد از مدتی نیز نیاز به تمدید دارد. هنگام استفاده ز این نوع کرم پودر نباید زیاده‌روی کرد زیرا باعث نمایان شدن چروک‌های ریز صورت می‌شود.‌ از پنکیک‌ها می‌توان در کنار انواع دیگر کرم پودرها نیز استفاده کرد.

معرفی بهترین کرم پودر برای مجالس

کرم پودر‌ها بافت خشکی دارند.

 کرم پودر فشرده (موس)

انواع موس ترکیبی از کرم پودرهای مایع و پودری هستند. این نوع کرم پودر با این‌که بافت سبکی دارد اما پوشانندگی نسبتا بالایی داشته و به همین دلیل نیاز به مصرف مقدار زیادی از آن روی پوست نیست. این کرم پودر مناسب پوست‌های خشک بوده و پوشش نهایی آن نیمه مات است.

کرم پودرهای مینرال

این نوع از کرم پودرها کاملا طبیعی بوده و از مواد معدنی تشکیل شده‌اند. ترکیبات این کرم پودر از روی و تیتانیوم است که ضرری برای پوست ندارد. پوشانندگی خوبی دارد و بیشتر مناسب پوست‌های حساس است.

کرم پودرهای بر پایه آب و بر پایه روغن

برخی کرم پودرها بر پایه آب بوده و باعث آبرسانی پوست می‌شود. افرادی که پوست چربی دارند باید این نوع کرم پودرها را مورد استفاده قرار دهند تا بعد از گذشت چند ساعت پوستی براق نداشته باشند. افرادی که پوست خشک دارند نیز می‌توانند از این نوع کرم پودر استفاده کنند؛ زیرا پوستشان را آبرسانی می‌کند. اما کرم پودرهای بر پایه روغن فقط مناسب پوست‌های خشک بوده و افراد با پوست چرب نمی‌توانند استفاده کنند.

bb کرم و cc کرم

این نوع کرم‌ها خاصیت درمانی نیز دارند. بی‌بی کرم‌ها و سی‌سی کرم‌ها علاوه بر اینکه نوعی کرم پودر مایع هستند، خاصیت رطوبت رسانی، جوانسازی و محافظت در برابر نور آفتاب را نیز داشته و با داشتن پوششی مناسب و بافتی سبک برای انواع پوست قابل استفاده اند.

چه رنگ کرم پودری مناسب پوست‌مان است؟

بعد از تشخیص نوع پوست و انتخاب نوع کرم پودر نوبت به انتخاب رنگ مناسب پوست است. شما می‌توانید با تست مقدار کمی از کرم پودر بر روی قسمتی از صورت (ترجیحاً فک یا چانه) علاوه بر رنگ، بافت کرم پودر را نیز بررسی کنید. بهترین کرم پودر آن است که بیشترین هماهنگی را با رنگ پوست شما داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب رنگ کرم پودرتناژ پوستی شماست. شما باید بدانید تناژ پوستتان در کدام یک از گروه‌های گرم، سرد یا خنثی قرار می‌گیرد. برای فهمیدن این‌که پوست شما در کدام دسته قرار دارد لازم است به رنگ رگ‌های خود دقت کنید. اگر رگ‌هایتان سبز رنگ دیده می‌شود، پوست شما در دسته‌بندی گرم قرار گرفته و کرم پودرهایی که رنگ‌های زرد، طلایی یا کمی نارنجی دارند مناسب  پوست شما هستند. اگر رنگ رگ‌هایتان آبی یا بنفش دیده می‌شود تناژ پوستی شما سرد است و کرم پودرهایی که رنگ آبی یا صورتی دارند برای شما مناسب است. اما اگر رگ‌هایتان ترکیبی از رنگ‌های آبی، بنفش و سبز باشد پوست شما خنثی بوده و می‌توانید از کرم پودرهایی با رنگ‌های متعادل استفاده کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تست رنگ کرم پودر زیر نور طبیعی است؛ زیرا نورهای غیر طبیعی باعث متفاوت دیده شدن رنگ‌ها شده و نتیجه‌ی انتخاب شما با مشکل مواجه خواهد شد.

معرفی بهترین کرم پودر برای مجالس

تنوع رنگی کرم پودر‌ها

نمای نهایی مدنظرتان چیست؟ مات یا براق؟

هنگام انتخاب کرم پودر باید در نظر داشته باشید انتخابتان برای پایان کار آرایشی براق است یا مات. در واقع انواع کرم پودرها درخشش‌های متفاوتی به پوست می‌دهند و انتخاب آن بسته به نوع پوست و سلیقه فرد است. اگر خواهان نمایی براق برای پوستتان هستید باید بدانید هنگام استفاده از مابقی لوازم آرایشی باید از انواع مات آن بهره ببرید‌. اگر از سایه و رژ براق استفاده کنید پوست صورتتان بیش از حد چرب دیده می‌شود. اما اگر می‌خواهید پوستتان ظاهری مات داشته باشد برای استفاده از بقیه لوازم آرایشی محدودیتی ندارید. افرادی که پوست مختلط یا چرب دارند بهتر است از کرم پودرهای مات استفاده کنند؛ زیرا باعث بسته دیده شدن منافذ و همچنین کمتر شدن براقیت پوست می‌شود.

کلام پایانی

انتخاب کرم پودر از آن دسته مواردی است که چالش برانگیز بوده و برای بسیاری از افراد سخت است. عده‌ای برای انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود به دوستانشان مراجعه کرده و رضایت آنان را جویا می‌شوند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که هر نوع کرم پودر بر روی هر پوستی نتیجه یکسانی ندارد. ممکن است دوستان شما از یک کرم پودر رضایت کامل داشته باشند اما شما نظری مخالف آن‌ها داشته باشید. این امر به خاطر تفاوت در نوع و تناژ پوست کاملاً طبیعی است. پس لازم است برای انتخاب کرم پودر مناسب یا با یک مشاور آرایشی مشورت کنید یا در مورد کرم پودرهای مختلف مطالعه و تحقیق کنید. برای آشنایی با برندهای مختلف کرم پودر می‌توانید به سایت سایرن گالری مراجعه کرده و بر روی دسته‌بندی کرم پودر کلیک کنید تا بتوانید یک خریدی مطمئن را از بین بهترین کرم پودرهای اورجینال و اصل از برندهای جهانی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *