آرایشی

حرفه ای آرایش کنید

حرفه‌ای آرایش کنید

تقریبا همه خانم‌ها تا حدی آرایش کردن را بلدند . آرایش کردن کمک می‌کند تا احساس بهتری نسبت به صورتتان داشته باشید و با اعتماد به‌نفس بیشتری درجمع ها حاضر شوید. اما آرایش کردن حرفه‌ای با آن روشی که اکثر خانم‌ها انجامش می‌‌دهند متفاوت است . در آرایش حرفه‌ای اصولی وجود دارد که اگر آن‌هارا رعایت نکنید ، ممکن است آٰرایشتان تاثیر معکوسی بر روی زیباییتان بگذارد . تک تک اجزای صورت شما ازجمله چشم‌ها ، بینی ، فرم لب‌ها و گونه‌ها و حتی فرم صورت و رنگ پوستتان بر روی انتخاب نوع آرایشتان تاثیرگذارهستند. حتی اگر در آرایش کردن مبتدی هستید، اصلا نگران نباشید در اینجا به شما یاد می دهیم چطور حرفه ای آرایش کنید !

قدم اول، صورتمان را حرفه ای آرایش کنید

آرایش قبلی صورتتان را پاک کنید

 اولین کاری که قبل از تکمیل آرایشتان باید انجام دهید این است که آرایش قبلیتان را پاک کنید تا از ابتدا حرفه ای آرایش کنید . این کار بسیار مهم است اما خیلی از افراد نادیده اش ‌می‌گیرند . وقتی صورتتان را از آلودگی‌ها ، چربی‌ها و مواد آرایشی قبلی به کمک پاک کننده آرایش، پاک می‌کنید ،آرایشتان زیبا تر و طبیعی تر روی صورتتان می‌نشیند ؛ در صورتی که اگر روی همان آرایش قبلیتان آرایش کنید ، چهره‌تان خسته و آرایشتان نامرتب  و شلخته به‌‌نظر می‌رسد و علاوه بر این، منافذ پوستتان را می‌بندد و جوش های قرمز و یا سرسیاه روی پوستتان ظاهر می‌شوند . به‌طور کلی این مرحله نقش مهمی در سلامت پوست شما دارد . برای این کار می‌توانید ا پاک کننده‌های مختلف آرایشی  ویا روغن نارگیل استفاده کنید که در مقاله دیگری کاملا روش استفاده از آن را توضیح داده‌ایم .

آرایش حرفه ای

آرایش حرفه ای

صورتتان را خوب بشویید و آبرسانی کنید

 به همان دلایلی که بالا درباره‌شان صحبت کردیم ، شستن صورت ضروری است . هنگام شستشو صورت یک شوینده و اسکراب مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید و حدود یک دقیقه به آرامی روی پوستتان ماساژ بدهید که هیچگونه آلودگی روی پوستتان باقی نماند ؛ بعد صورتتان را با آب سرد بشویید و سپس صورتتان را با مرطوب کننده مرطوب کنبد .

حتما از پرایمر استفاده کنید

پرایمر یکی از پایه های ثابت افراد حرفه‌ای است. پرایمر باعث می‌شود پوستتان صاف شود و آرایش بهتر روی پوستتان قرار بگیرد ؛ بعلاوه  پرایمر ماندگاری آرایش را افزایش می‌دهد و دوام بیشتری پیدا می‌کند ، به‌طوری که اگر آرایش تمام روز روی صورتتان می‌ماند و به اصطلاح نمی‌ماسد . در فصل تابستان و هنگام ورزش وانجام فعالیت‌هایی که باعث می‌شوند عرق کنید، استفاده از پرایمرواجب است.  پرایمر منافذ پوست را می بندد و باعث می‌شود مواد آرایشی وارد منافذ پوستتان نشود که به سلامت پوستتان هم کمک می‌کند . پرایمر هم باید متناسب با نوع پوست انتخاب شود ، بهتر است پرایمری انتخاب کنید که کمترین میزان مواد شیمیایی ،چربی و … داشته باشد.مثلا اگر پوست خشکی دارید پرایمر مخصوص پوست خشک که دارای مرطوب کننده است ؛ استفاده کنید و یا اگر پوستتان چرب است ،پرایمر مات و بدون چربی تهیه کیند تا پوستتان جوش نزند. می توانید پرایمر را با براش، پد و بیوتی بلندر و یا با انگشتتان روی صورتتان پخش کنید .اگر پوستتان دارای چروک و یا منافذ باز است بهتر است دو لایه پرایمر بزنید؛ یعنی ابتدا لایه اول را بزنید و بعد از خشک شدن لایه دوم را بزنید .

کرم پودربزنید

کرم پودر ها مدل‌های مختلفی دارند اما همه آن‌ها به یک صورت استفاده می‌شوند. وظیفه اصلی کرم پودر یکنواخت و یک دست کردن پوست است . مهمترین نکته‌ای که در استفاده از کرم پودر باید رعایت کنید این است که رنگ پوستتان متناسب با رنگ کرم پودر باشد، به‌گونه‌ای که رنگ کرم پودرخیلی روشنتر ویا خیلی تیره‌تر نباشد ؛ وگرنه بین رنگ پوستتان و رنگ کرم پودر تناقض به وجود می‌آید وآرایشتان طبیعی به چشم نمی‌آید . در کل بهتر است رنگ کرم پودرتان را یک درجه تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید . برای خش کردن کرم پودر از براش و یا بیوتی بلندر مرطوب استفاده کنید ، بهتر است کرم پودر را با انگشن پخش نکنید چرا که ممکن است باکتری هایی از دستانتان به پوست منتقل شوند و باعث ایجاد آکنه و جوش بشوند . اگر این کار را با دست انجام می‌دهید ، قبل از پخش کردن کرم پودر دستانتان را بشویید . کرم پودر را کامل روی صورتتان پخش کنید و زیاد از حد کرم پودر نزنید ، طوری که با پخش کردنش هیج ردی روی صورتتان باقی نماند.

کرم پودربزنید

کرم پودربزنید

از کانسیلر استفاده کنید

کانسیلر به عنوان پوشاننده سیاهی دور چشم ، جوش ، قرمزی ها و لک ها به‌کار می رود .برای از بین بردن ترگی دور چشم بهتر است کانسیلر یک درجه روشنتر از رنگ پوستتان استفاده کنید ، به این صورت که با کانسیلر مثلث کوچکی بصورت برعکس زیر چشمتان بکشید و پخش کنید .برای قسمت پایین پل بینی ، چانه ،  وسط پیشانی و بالای لبتان هم کانسیلر بزنید . بطور کلی می‌توانید کانسیلر را بر روی تمام جوش ها و تیرگی های صورتتان بزنید ، فقط دقت کنید که آن را خوب روی صورتتان پخش کنید و هیچ ردی از آن روی صورتتان به جا نماند .

پنکیک و یا پودر فیکس بزنید

برای انتخاب رنگ پنکیک لازم است ته رنگ پوستتان را بشناسید . در برند های آرایشی ، سه حرف برای نمایش ته رنگ پوستی وجود دارد . اگر رنگ رگ‌های شما مایل به سبز باشد ته رنگ پوست شما گرم (سبزه W) است؛ اگر رگ های دستتان آبی و بنفش هستند ته رنگ پوست شما سرد (سفیدC) است و ترکیب این دو حالت ته رنگ پوست خنثی (گندمی N) است. پس تز شناسایی ته رنگ پوستتان پنکیک یا پودر فیکس مناسب تهیه کنید و با پد مخصوص به همه جای صورتتان بزنید .

با کانتورینگ به صورتتان عمق و زاویه دهید

رنگ انتخابی برای کانتور باید حداقل دو درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان باشد، انتخاب رنگ در این قسمت خیلی مهم است چراکه اگر رنگ مناسبی انتخاب نکنید چهره‌تان غیر طبیعی به‌نظر می‌رسد و با انتخاب رنگ مناسب، حرفه ای آرایش کنید. معمولا قسمت های دوطرف بینی ، زیر استخوان گونه و زیر خط فک کانتور می‌شوند .

ابروهایتان را پررنگ کنید

این مرحله بیشتر به افرادی که ابروهای کم پشت دارند توصیه می‌شود. برای اینکار می توانید از مداد ابرو، ریمل ابرو و یا ژل ابرو استفاده کنید تا حرفه ای آرایش کنید . فضاهای خالی بین ابروهایتان را با کشیدن خطوط از قسمت رویش ابرو به سمت بالا پرکنید و بعد این خطوط را با پد آرایشی محو کنید .

قدم دوم، چشمهایتان را حرفه ای آرایش کنید

از سایه چشم استفاده کنید

 یکی از روش‌های رایج سایه زدن این است که ابتدا یک رنگ سایه چشم را به‌طورکامل پشت پلکتان بزنید و بعد یک رنگ مات و تیره‌تر به صورت c شکل از گوشه خارجی خط مژه‌تان بکشید.

قدم دوم، چشمهایتان را حرفه‌ای آرایش کنید

قدم دوم، چشمهایتان را حرفه ای آرایش کنید

خط چشم بکشید و ریمل بزنید

خط چشم کشیدن آرایش چشم شمارا زیبا تر و حرفه‌ای تر می‌کند، به‌طور کلی نوع کشیدن خط چشم بستگی به سلیقه شما دارد . می‌توانید از خط چشم های مدادی و یا مایع استفاده کنید . یکی از مدل های خط چشم کشیدن این است که از وسط پلک بالا تا انتهای رویش مژه ها خط چشم بکشید به طوری که هیچ نقطه خالیی در این قسمت قرار نگیرد . بعد از تکمیل کردن خط چشمتان ریمل چشم را از ریشه مژه‌ها به بالا بکشید می توانید از ریمل مگنتی They’re Real بنفیت استفاده کنید، بیشتر از دولایه ریمل نزنید چراکه غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد.

رژ لب بزنید

به‌طور کلی برای آرایش لب، اگر لب های درشت و حجیم دارید ، رژ های مات و تیره برای شما مناسب هستند و برای لب های نازک تر ، رژ لب های براق و روشنتر زیباتر روی لب می‌نشینند و باعث می شود حرفه ای آرایش کنید . بهتر است این قاعده را رعایت کنید تا بهتر نتیجه بگیرید .

درآخر می‌توانید از اسپری فیکس کننده آرایش برای ماندگار کردن آرایشتان استفاده کنید . برای اینکار اسپری را از فاصله ۳۰ سانتی متری صورتتان گرفته و ۵/۴ باراسپری کنید و سپس دیگران را باآرایش حرفه‌ای‌تان شگفت زده کنید !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *