سلامت و زیبایی

بهترین روتین پوستی

بهترین روتین پوستی

پوست سالم و صاف ، تاثیر فوق العاده چشمگیری بر روی زیبایی می گذارد و باعث می شود مرتب تر و سرحال تر به نظر برسید به همین دلیل است که داشتن پوست خوب برای هر کسی مهم است .پوست صاف و درخشان به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و باعث می شود حس بهتری نسبت به خودتان و صورتتان داشته باشید . نوع پوست شما ،تا حد زیادی مربوط به ژنتیک شما و رفتارهای روزمره تان است. در حقیقت داشتن روتین پوستی بستگی به گفته های پزشک شما، داروهایی که مصرف می کنید ، و محصولاتی که برای پوستتان استفاده می کنید دارد اما چند نکته مهم و اصولی در تمامی روتین پوستی وجود دارد که می توانید آن ها را مد نظر داشته باشید و استفاده کنید.

سه قدم اصلی در روتین پوستی

روتین پوستی شما به سه قدم اصلی زیر تقسیم می شود :

  1. پاکسازی پوست
  2. متعادل کردن پوست
  3. آبرسانی و مرطوب کردن پوست

هدف هر روتین پوستی این است که پوست صورتتان را طوری تنظیم کنید که بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و بتوانید با کمک آن ایرادات پوستتان را بیابید و آن هارا بهبود ببخشید .روتین های پوستی فرصتی برای ایجاد تغییرات مثبت هستند . همتنطور که با افزایش سن نیاز های پوست شما تغییر می کند ، محصولاتی که استفاده می کنید هم نیاز به تغییر دارند . این سه مرحله را به عادات روزانه تان تبدیل کنید که پوست شمارا تقویت و روزتان را می‌سازد.

سه قدم اصلی در روتین پوستی

سه قدم اصلی در روتین پوستی

صبور باشید

علمی که پشت محصولات پوستی جدید وجود دارد ، زمان اثرگذاری آن هارا کمتر کرده اما هنوز هم چیزی به عنوان راه حل سریع وجود ندارد .برای بهرهمندی از مزایای روتین پوستی نیاز به زمان دارید . نتایج فقط از طریق استفاده مداوم مشاهده می شوند . به طور کلی ، نتایج مثبت  استفاده از یک محصول در طول حداقل شش هفته بعد از استفاده مداوم یک محصول ، قابل مشاهده است .

نکته: محصولات را به ترتیب از نازک ترین تا ضخیم ترین استفاده کنید ؛ به عنوان مثال اول صورتتان را با پاک کننده بشویید، بعد تونر ( در صورت استفاده از آن ) ، سرم پوست و سپس مرطوب کننده بزنید .

شست و شو و پاکسازی پوست 

به گفته ی متخصصان آمریکایی، شستن صورت اساسی ترین و ضروری ترین مرحله هر روتین پوستی است . همه ما در طول روز با انواع الودگی ها و آلاینده ها سرو کار داریم که بر روی پوستمان می نشنیند که باید به آرامی پاک شوند. برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ ، تیرگی و آکنه ، روزی دوبار صبح و شب با شوینده و اسکراب صورت بشویید .

فرمول مناسب پوست شمارا بدون از بین بردن چربی های ضروری و سالم پوست ، تمیز می کند .از اسکراب های لایه بردار مناسب استفاده کنید و از اسکراب هایی که با پوست گردوی خرد شده و مواد ساینده دارند اجتناب کنبد .

تونر و نحوه استفاده از آن

تونر ها در دهه ۸۰ موادی مبتنی بر الکل بودند که برای پوست های چرب و از بین بردن جوش ها استفاده می شدند؛ اما امروزه فرمول آن ها تکامل یافته است. می توانید آن هارا به عنوان مکمل در نظر بگیرید .این مایعات رقیق مقدار بیشتری از مواد مغذی را دارا هستند و به سایر محصولات در رژیم غذایی شما کمک می کنند تا بهتر جدب شوند و پوست شمارا متعادل می کنند . اکثر متخصصان استفاده از تونر را اختیاری می دانند و بر این باورند که استفاده از تونر راهی است برای افزودن مفید و مغذی به پوستتان .

تونر و نحوه استفاده از آن

تونر و نحوه استفاده از آن

چگونگی استفاده از تونر 

تونر ها باید بلافاصله بعد از پاکسازی و شستن صورت و قبل از استفاده هر کرم و محصول دیگری استفاده شوند . روش سنتی استفاده از آن ها بدین صورت است که یک پنبه و یا یک پد آرایشی را به تونر آغشته کنید و روی صورتتان بکشید، باوجود اینکه صورتتان را شسته اید ، اما ممکن است بعد از کشیدن پنبه یا پدتان روی صورت، مقداری آلودگی روی آن مشاهده کنید که نشان دهنده قدرت پاک کنندگی عمیق تونر است . می توانید تونر را روی انگشتانتان بریزید و سپس به صورتتان بمالید ، استفاده از تونر با فرمول دوبار در شبانه روی مناسب است اما اگر از تونر های مخصوص جوش که اسید دارند استفاده می کنید ، یک بار در روز و یا یک روز درمیان به صورتتان تونر بزنید.

مرطوب کننده و آبرسان پوست در روتین پوستی 

اساسی ترین عملکرد یک مرطوب کننده ، نرم کردن و آبرسانی پوست است .در اصل مرطوب کننده ها از هدر رفتن آب از طریق لایه های بیرونی پوست جلوگیری می کنند ؛ همچنین می توانند چربی های طبیعی و محافظ پوست و سایر ساختارهای موجود در پوست مانند سرامید هارا تکمیل کنند. این محصولی است که پزشکان استفاده از آن را در تمام طول سال برای انواع پوست توصیه می کنند. تاکید متخصصین پوست براین است که پوست به طور طبیعی با افزایش سن توانایی حفظ رطوبت را از دست می دهد و فعالیت های روزانه مانند شستشو می تواند رطوبت طبیعی پوست را خارج کند.

مرطوب کننده و آبرسان پوست در روتین پوستی 

مرطوب کننده و آبرسان پوست در روتین پوستی

کرم دور چشم

 اما در صورتی که درباره مشکلاتی از قبیل پف زیر چشم ، خشکی ، و یا چروک نگرانید، ممکن است بخواهید یک کرم دور چشم عالی مانند کرم دور چشم ضد چروک اسمارت کلینیک را امتحان کنید . طبق عقیده پزشکان ، پوست دور چشم بسیار نازک و ظریف است و به همین علت بیشتر دربرابر مواد تحریک کننده ، واکنش نشان می دهد . برای تیرگی و گودی زیر چشم ، کافئین و مواد روشن کننده و دارای ویتامین c می توانند کمک کننده باشند . اگر از محصولات شیمیایی استفاده می کنید ، در ترکیبات آن ها به دنبال اسید کوجیک ، نیاسینامید ، پپتید ها و اسید هیالورونیک بگردید . سعی کنید از مرطوب کننده های عطری مخصوصا برای دور چشمتان ، استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث سوزش و یا تحریک و قرمزی چشمانتان شوند.

خوب زندگی کنید

شما می توانید استرس را به معنای واقعی از روی صورتتان بخوانبد.زیرا سطح بالای هورمون استرس می تواند پوست شمارا ضعیف کند، آکنه ایجاد کند و حتی روند ایجاد چین و چروک را سریعتر کند . بهترین توصیه به شما این است که به طور منظم ورزش کنید ، خوب استراحت کنید ، مدیتیشن کنید و راه هایی برای ایجاد احساسات مثبت پیدا کنبد . قطعا نتایج خودشان را به شما نشان خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *