سلامت و زیبایی

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست و مو

خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست و مو

یک محصول زیبایی طبیعی می‌تواند دوست خوب شما باشد ؛ معمولا خانم‌ها این موضوع را بهتر درک می کنند . در زمان‌های گذشته ، محصولات مراقبت از پوست به گستردگی زمان‌حال وجود نداشت و کسانی که تمایل داشتند به پوست  و مو خود رسیدگی کنند محصولات مخصوص خودشان را تولید می کردند .یکی از مواد معجزه آسایی که همیشه از زمان‌های گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است ، روغن نارگیل است که خواص معجزه‌آسای آن شمارا شگفت زده خواهد کرد البته هیچ کدام جای یک روشن کننده پوست مناسب نمی تواند بازدهی خوبی داشته باشد! در ادامه مطلب به خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست‌و‌مو می پردازیم.

اما مهم ترین خواص روغن نارگیل برای مراقبت از پوست چیست؟

نرم کنندگی پوست و مرطوب کننده لب‌ها

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که مدام دستان خود را می‌شویید، نیاز است به پوست دستانتان اهمیت زیادی بدهید. دوبار در روز کمی به دستانتان روغن نارگیل بزنید ؛ و اگر لب‌هایتان دچار خشکی و ترک خوردگی می شود شب‌ها قبل از خواب کمی روغن نارگیل به لب هایتان بزنید . طولی نمی‌کشد تا آثار خارق العاده آن را متوجه شوید.

لایه برداری و اسکراب پوست 

روغن نارگیل پایه‌ی خوبی برای درست کردن اسکراب‌های خانگی است، می‌توانید این روغن را با شکر قهوه‌ای ترکیب کنید و سپس به عنوان لایه‌بردار و لطیف کردن پوست خود ۲ تا ۳ بار در هفنه ( و نه بیشتر ) از آن استفاده کنید. بعد از استفاده از لایه‌بردار حتما از مرطوب کننده و آبرسان مناسب استفاده کنید.

روغن نارگیل به عنوان پاک کننده مواد آرایشی

روغن نارگیل به عنوان پاک کننده مواد آرایشی

روغن نارگیل به عنوان پاک کننده مواد آرایشی

هنگامی‌که باقی مانده مواد آرایشی روی صورتتان باقی مانده و یا پاک کننده آرایش خود را ندارید، می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید . مقداری از آن را روی پنبه و یا پد آرایش پاک کن بریزید و صورت خود را تمیز کنید . اگر پنبه یا پد در دسترس ندارید می‌توانید مقداری روغن روی صورتتان بزنید و با انگشتانتان ماساژ دهید و سپس آن صورتتان را با آب بشویید .فقط دقت کنید که روغن داخل چشمانتان نرود .

محافظت از پوست شما هنگام اصلاح صورت 

کرم های شیمیایی زیادی برای استفاده قبل و بعد اصلاح صورت وجود دارند، اما استفاده از یک ماده طبیعی و ارگانیک شادابی بیشتری به پوست شما می دهد و احساس بهتری خواهید داشت . روغن نارگیل بهترین جایگزین برای کرم های اصلاح صورت است . فقط کافیست این روغن گرم را بر روی پوستتان بمالید و بعد به راحتی موهای زاید را اصلاح نمایید .

جلوگیری از چروک شدن پوست و جوانسازی 

کمی روغن نارگیل به دور چشمتان بزنید، این کار از چروک شدن و پف کردن زیر چشمتان پیشگیری می‌کند .

از بین بردن آفتاب‌سوختگی

اگر می خواهید برای زمان طولانی در مجاورت آفتاب قرار بگیرید، از کرم ضد آفتاب خوب استفاده کنید. اما در صورتی که بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفته اید و دچار آفتاب‌سوختگی شده اید می توانید با روغن نارگیل پوست خود را تسکین دهید.

درمان جوش

کمی روغن نارگیل بر روی جوش هایتان بزنید و ۱۵ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب ولرم شست وشو دهید ، دراین روغن محتویات ضدباکتری وجود دارد که برای کمرنگ کردن جوش ها تاثیر گذار است یا از محصولات درمان آکنه استفاده کنید .

ماساژ بدن

همانطور که گفتیم ، روغن نارگیل خاصیت لایه برداری و مرطوب کنندگی دارد و می توانید از آن برای برداشتن سلول های مرده پوست بدنتان و مرطوب کردن آن هم استفاده کنید . برای این کار کافی است نمک را با این روغن ترکیب کنید ، اگر پوست شما حساس و یا نازک نیست می توانید مقدار بیشتری نمک و یا شکر به ترکیبتان اضافه کنید ،  قبل از استحمام ، اسکراب حاصل را بر روی پوستتان ماساژ بدهید و مدتی بعد دوش بگیرید .

درباره خواص این روغن بر روی پوست صحبت کردیم ، اما این تمام ماجرا نیست. روغن نارگیل برای مو هم خواص باور نکردنی ای دارد که چند مورد را بیان می‌کنیم .

از بین بردن وزی مو

کمی روغن نارگیل لا به لای انگشتانتان بزنید و سپس بر روی مو های خود بزنید، خواهید دید که موهایتان صاف تر و براق تر خواهد شد .

از بین بردن وزی مو با روغن نارگیل

از بین بردن وزی مو

تقویت رشد مو

یکی از کاربرد های رایج این روغن ، پرپشت کردن مو مخصوصا ابرو و مژه است . برای این منظور باید این روغن را به طور مداوم و منظم به قسمت های کم پشت بزنید .

رفع خشکی مو و تقویت آن

روغن نارگیل برای موهای خشک و آسیب دیده و رنگ شده مورد استفاده قرار می گیرد ، کافیست روزانه مقداری روغن نارگیل به موهای خود بزنید .

بلند شدن مو ها

خیلی از خانم ها به دنبال روشی هستند تا به رشد موهای خود سرعت ببخشند ، استفاده از روغن نارگیل برای بلند کردن مو روشی شناخته شده در تمام دنیاست و روشی قدیمی به حساب می آید ، در گذشته ماساژ سر با این روغن امری عادی و روتین محسوب میشد و اکثر خانم ها از این روش استفاده می کردند. این روغن فولیکول مو را تقویت می کند و آن را تغذیه و آبرسانی می کند ؛ بنابراین شرایط بهتری برای رشد مو ها فراهم می شود . موهایی که توسط روغن تراپی نرم و مرطوب میشوند کمتر دچار شکستگی می شوند بنابراین شما موهایی یک دست و بلند خواهید داشت .

درمان شوره سر

بالا تر گفتیم که روغن نارگیل خاصیت ضدباکتریایی دارد ، ازانجایی که شوره سر به علت وجود بیش از حد مخمر و قارچ بر روی پوست سر است، این روغن می تواند برای این مشکل هم موثر واقع شود .

درمان شوره سر با روغن نارگیل

درمان شوره سر

حرف آخر..

درست است که روغن نارگیل محصول فوق العاده ای برای پوست و موی شماست ؛ اما مثل هر محصول طبیعی دیگری نباید بیش از حد از آن استفاده کنید . اکثرا ماسک های طبیعی به اندازه دو یا سه بار در هفته برای استفاده مفید هستند؛ بهتر است برنامه ریزی منظمی برای استفاده از آنها داشته باشید تا نتیجه بهتری بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *