سلامت و زیبایی

پوست روشن‌ تر و شفاف‌تری داشته باشید

پوست روشن‌تر و شفاف‌تری داشته باشید

خیلی از افراد علاقه دارند پوست روشن‌ تر و شفاف‌تری داشته باشند‌ ، اگر شماهم جز این دسته از افراد هستید ؛ خبر خوب این است که راهکارهای زیادی برای این‌کار وجود دارد . جالب است بدانید که تغییر دادن برخی عادت هایتان می تواند در روشن کردن رنگ پوستتان تاثیر چشمگیری بگذارد ؛ علاوه بر این ، با استفاده از موادی که در خانه‌هایتان وجود دارد می توانید پوستتان را به مقدار قابل توجهی روشن‌تر و درخشان‌تر کنید . در ادامه چندین ماده طبیعی وکارراه‌انداز را به شما معرفی می‌کنیم که شمارا به خواسته‌تان می‌رساند ، پس باما همراه باشید .

عادت‌های اشتباهتان را تغییر دهید

شاید باورنکردنی به نظر برسد اما خیلی از اوقات، تغییر برخی عادات می تواند پوست شما را زیر‌ و رو کند ، نکات زیر را رعایت کنید و تاثیر شگفت‌آور آن‌ها را نه‌فقط برروی پوست روشن‌ تر، بلکه بر روی سلامتیتان مشاهده کنید .

عادت‌های اشتباهتان را تغییر دهید

عادت‌های اشتباهتان را تغییر دهید

خواب کافی داشته باشید

 هنگام خواب زمانی است که بدن تجدید قوا می‌کند ، برای پوست روشن‌ تر هم به همین صورت است . درشب دیگر خبری از اشعه فرابنفش و تابش مستیقم خورشید و یا وجود مواد آرایشی سنگین برروی پوست نیست و پوست فرصت پیدا می‌کند که خودش رابازسازی کند . اگر خواب کافی نداشته باشید پوستتان فرصت کافی برای ترمیم شدن ندارد . در نتیجه حالت کدری به خود می‌گیرد و زیرچشمتان گود و سیاه می‌شود . اگر برنامه خوابتان را منظم کنید و به اندازه کافی ( حداقل ۸ ساعت در شبانه روز ) بخوابید ، طولی نمیکشد که پوستتان صاف‌ترو کمی روشن‌تر می شود .

حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

اگر می‌خواهید پوست روشنی داشته باشید ، استفاده از ضد آفتاب حتی در فصل زمستان ، ضروری است . حتما برای شما هم پیش آمده که زیاد درمعرض آفتاب قرارگرفته ‌اید و پوستتان آفتاب سوخته و تیره شده است .کار اصلی ضد آفتاب رنگی مینرال پپ استارت کلینیک این است که اثر اشعه فرابنفش را از بین می‌برد و مثل یک صد دفاعی از پوست شما محافظت می کند . در واقع با استفاده ازضدآفتاب ، آفتاب نمی‌تواند تغییری در رنگ پوست شما ایجاد کند . در برخی از موارد استفاده از کرم ضدآفتاب های ضدلک علاوه بر محافظت ، پوست را روشن‌تر هم می‌کنند!

خوراکی‌های روشن کننده پوست میل کنید

 میوه و سبزیجات تازه و رژیم غذایی سالم خیلی از مشکلات سلامتیتان را برطرف می‌کند و رنگ پوستتان را بهبود می‌بخشد . مصرف خوراکی‌هایی مانند گوجه فرنگی ، هندوانه ، لیمو ، پرتقال ،انار ، چغندر ، هویج و به‌طور کلی میوه و سبزیجات دارای ویتامین c  بر روی روشن کردن پوست موثرند .

صورتتان را با فوم مناسب بشویید

 تحقیقات نشان داده است که شست و شوی صورت دو بار در شبانه روز تاثیر بسزایی بر روی سلامت پوست شما دارد . فقط دقت کنید که شوینده و اسکراب صورت متناسب با نوع پوست خودتان تهیه کنید تا به آن آسیب نزنید و بیش از دوبار در روز صورتتان را نشویید . بهترین کار این است که صبح‌ها بعد از بیدار شدن و شب‌ها قبل از خوابیدن صورتتان را با آب ولرم شست و شو دهید و سپس آن را مرطوب و آب رسانی کنید ؛ همین کار ساده راهکاری موثر برای از بین بردن جوش‌ها و روشن کردن پوستتان است .

پوستتان را با اسکراب مناسب لایه برداری کنید

لایه برداری سلول‌های مرده ،پوستتان را تا حد زیادی شفاف و روشن می‌کند .با روغن نارگیل می‌توانید اسکراب طبیعی مناسبی بسازید واستفاده کنید و از تیغ به‌عنوان لایه‌بردار استفاده کنید که به‌طورمفصل درباره آن‌ها صحبت کردیم .

صورتتان را با فوم مناسب بشویید

صورتتان را با فوم مناسب بشویید

از ماسک‌های طبیعی و خانگی روشن کننده پوست استفاده کنید

استفاده ازماسک آبلیمو برای پوست روشن‌ تر

 لیمو ترش ، یک روشن کننده قوی است که برای کمرنگ کردن و خشک کردن جوش هم استفاده می‌شود . این محلول اسیدی به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل کرده و لایه رویی را ازبین می‌برد و لایه روشن زیرین را نمایان می‌کند. این محلول ، عملکردی مثل مواد دکلره مو دارد . با شست‌وشو مداوم و منظم صورتتان با آبلیمو می‌توانید پوست لطیف‌تر و روشن‌تری داشته باشید . کافیست آب نصف لیمو ترش را با همان میزان آب ترکیب کنید ،محلول حاصل  را روی پنبه بریزید و به هرقسمتی از صورت و بدنتان که دوست دارید سفید شود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید . فقط توجه داشته باشید که در این زمان در معرض آفتاب قرار نگیرید چراکه لیموجذب اشعه فرابنفش را بیشتر می‌کند . از این محلول بیشتر از ۳ بار در هفته استفاده نکنید زیرا این محلول اسیدی است و استفاده بیش از حد آن به پوستتان آسیب میزند .

قرار دادن برش سیب زمینی روی پوست

سیب زمینی هم دارای مقدار زیادی ویتامین c است ، به همین علت می‌تواند خاصیت روشن کنندگی داشنه باشد . برای این منظور چندبار درهفته سیب زمینی را برش بزنید و آن‌ها را بر روی پوستتان قرار دهید ، صبر کنید تا رطوبت پوستتان کامل از بین برود و بعد صورتتان را بشویید . می توانید سیب زمینی را رنده کنید و روی صورتتان قراردهید .

ماسک زردچوبه برای پوست روشن‌ تر و درخشان تر

زردچوبه قرن هاست که علاوه بر ادویه غذا ، برای روشن کردن پوست هم استفاده می‌شود . تعداد زیادی از افراد ازماسک زردچوبه استفاده کرده‌اند و نتایج خوبی گرفته‌اند . برخی معتقدند که زردچوبه تولید ملانین که علت تیرگی پوست است را مهار می کند . برای درست کردن ماسک زردچوبه باید آن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید تا مایع خمیری شکلی تشکیل شود ؛ سپس آن را به پوستتان بزنید و ۲۰ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید . ممکن است کمی پوستتان زرد شود اما با شست و شو این زردی از بین می رود .

از ماسک‌های طبیعی و خانگی روشن کننده پوست استفاده کنید

از ماسک‌های طبیعی و خانگی روشن کننده پوست استفاده کنید

پوست روشن‌ تر با آلوئه‌ورا 

 یکی از رایج ترین کاربردهای این گیاه خارق العاده شفاف کردن پوست و التیام بخشیدن پوست‌های ملتهب و یا سوخته است؛ اما این گیاه حاوی ترکیباتی است که باعث پوست روشن‌ تر می‌شود . آلوئه‌ورا ، در اکثر کرم‌ها و لوسیون‌های بدن وجود دارد اما استفاده مستقیم این گیاه خاصیت آن را چندین برابر می‌کند . این گیاه را برش یزنید و روی پوستتان ماساژ بدهید . نیازی نیست که حتما آن را بشویید اما بعد از حدود نیم ساعت می‌توانید صورتتان را بشویید.

ماسک گلاب

خواص گلاب برای ایرانی‌ها کاملا شناخته شده است . این مایع دوست داشتنی که درخانه‌های اکثرمان دیده می‌شود ، تاثیر ویژه‌ای در روشن کردن نواحی تیره پوست و سیاهی زیر چشم دارد . برای اینکه ماسک گلاب درست کنید ۲قاشق شیر ۱قاشق آبلیمو و۲ قاشق گلاب را باهم مخلوط کنید و روی صورتتان بگذارید. این ماسک را هم بعد ۲۰ دقیقه بشویید .

به‌یاد داشته باشد که یک شبه نمی‌توانید پوستتان را روشن کنید و این کار نیاز به صبوری و اراده قوی دارد. برنامه منظم و روتین پوستی مناسبی داشته باشید ؛ تغذیه مناسب و خواب کافی را فراموش نکنید و آب کافی بنوشید . فراموش نکنید که هر چه بیشتر به سلامت بدنتان اهمیت بدهید، محصولات مناسب پوست خود را از سایرن گالری تهیه کنید، پوست سالم‌ترو شاداب تری هم خواهید داشت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *