آرایشی, سلامت و زیبایی

مزایای اصلاح صورت با تیغ برای خانم‌‌ها

مزایای اصلاح صورت با تیغ برای خانم‌‌ها

اصلاح صورت با تیغ روشی سریع و راحت برای از بین بردن موهای زائد است . در گذشته‌های نه‌چندان دور ، فقط مردان از تیغ برای اصلاح موهای صورت خود استفاده می کردند اما امروزه تیغ هایی تولید می شوند که برای استفاده بانوان طراحی  شده‌اند. با این‌حال هنوز هم خیلی از خانم‌ها از تیغ استفاده نمی کنند و نگران ضخیم‌تر شدن موهای صورتشان هستند . در این مقاله به شما اثبات می‌کنیم که زیادتر و ضخیم‌تر شدن موها با تیغ شایعه ای بیش نیست هیچ پایه‌ی علمی‌ای ندارد .

خیلی از خانم‌ها به دلیل شایعات نادرستی که شنیده‌اند از تیغ زدن صورت دوری می‌کنند و به روش‌های دردآوری مثل وکس‌ ، بندانداختن و … روی می‌اورند که علاوه بر دردناک بودن ، باعث افتادگی و شل‌شدگی  و حتی چروک شدن پوستشان می‌شود.

برخی از خانم‌ها به دلایل مختلفی از جمله مشکلات هورمونی موهای ضخیم‌تر و بیشتری دارند و قاعدتا این روش ها برایشان درد بیشتری را به‌همراه خواهد داشت و حتی ممکن است دچار واکنش هایی مانند سوزش ، قرمزی پوست ، جوش زدن و موارد دیگر بشوند ، بنابراین هیچ راهی نیست که مانند تیغ زدن بدون درد ، کم‌خطر و در چند ثانیه به‌راحتی انجام بگیرد . اصلاح صورت با تیغ برای خانم‌‌ها ، علاوه بر از بین بردن موها فواید زیادی هم برای پوست دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

اصلاح صورت با تیغ

اصلاح صورت با تیغ

فواید اصلاح صورت با تیغ برای خانم‌ها :

وقتی که شما تیغ را به‌آرامی روی صورتتان می‌کشید ، همزمان به جداشدن موهای صورتتان ، سلول های مرده پوست شما هم جدا می‌شوند ؛ از این‌رو اصلاح صورت با تیغ یک روش لایه برداری (مانند استفاده از اسکراب) محسوب می‌شود . به‌همین دلیل است که بعد از تیغ زدن به‌وضوح احساس می‌کنید که پوستتان شفاف و شاداب تر شده است و ازآنجایی که پوستتان عاری از سلول های مرده و قدیمی شده ، مواد آرایشی بهتر روی صورتتان می‌نشیند .

فقط این نکته را مدنظر داشته باشید که برای لایه برداری شدن صورتتان نباید تیغ را فشاردهید و محکم  بکشید ، و هرگز تیغ را مستقیما روی پوست خشک نکشید ، بهتر است از روغن نارگیل به‌عنوان کرم اصلاح استفاده کنید .

بعد از تیغ زدن ، منافذ پوست شما بازمی شود آماده دریافت مواد مغذی و آبرسان است . این‌زمان بهترین زمان ممکن برای استفاده از روغن‌ها و سرم های مغذی پوست است ؛ چراکه پوست شما به‌بهترین شکل ممکن آن‌هارا جذب می‌کند  . این کارپوست شمارا با‌طراوت‌تر و شاداب‌ترمی‌کند . علاوه بر همه این‌‌‌ها ، استفاده از تیغ کاملا مقرون به‌صرفه و اقتصادی است و روش ارزان تری نسبت به سایر روش های اصلاح به شمار می‌رود .

باوجود این‌که تیغ زدن مزایای خیلی زیاد دارد و برای پوست مفید است ، اما مانند هر روش دیگری ممکن است معایبی هم داشته باشد که درادامه‌ی مطلب به آن‌ها می‌پردازیم

اصلاح صورت با تیغ

اصلاح صورت با تیغ

معایب استفاده از تیغ برای خانم‌ها :

بعضی ازافراد پوست‌های حساسی دارند و تیغ زدن باعث ایجاد التهاب و زخم برروی پوستشان می‌شود . این مورد در کسانی که موهای مجعد دارند بیشتر دیده می‌شود . این افراد وقتی از تیغ استفاده می‌کنند  نوک موها به‌زیر پوستشان فرو می‌رود و باعث ایجاد عفونت ، لک‌های قرمز رنگ  و جوش روی پوستشان می‌شود .

ممکن است در برخی موارد تیغ زدن باعث ایجاد زخم و بریدگی روی پوستتان شود ، شاید زخم و بریدگی موضوع حادی به‌نظرنیاید اما در صورتی‌که بهداشت رعایت نشود می تواند باعث بروز بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت شود . بنابراین بهتراست درآرایشگاه‌ها از تیغ‌ها استفاده نکنید و حتما ازتیغ‌های یکبار مصرف و شخضی استفاده کنید تا خیالتان راحت باشد .

یکی دیگر از مشکلات رایج بعد از تیغ زدن ایجاد نقطه های قرمز روی پوست است که به آن تیغ‌سوختگی گفته می‌شود . این قرمزی‌ها معمولا مدتی بعد رفع می‌شوند اما در برخی موارد ممکن است به جوش تبدیل شود .

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که دقبقا باید چه‌کارکنیم تا با تیغ به پوستمان آسیب نزنیم؟

خبر خوب این است که اگر صورتتان را به‌درستی تیغ بزنید و نکات زیر را رعایت کنید ، دیگرمشکلاتی از این قبیل نخواهید داشت .

نکات استفاده از تیغ برای اصلاح صورت :

  • برای این‌که خیالتان راحت باشد قبل استفاده از تیغ یا ژیلت آن را با الکل ضدعفونی کنید ، و اگرمی‌خواهید دچارتیغ‌سوختگی نشوید از تیغ های کند استفاده نکنید .
  • همانطور که گفته شد ، قبل از باصلاح صورت با تیغ باید صورتتان را آماده کنید . ابتدا صورتتان را با روغن نارگیل و یا ژل های مخصوص مرطوب کنید و سپس تیغ را در جهت رشد موها بکشید و هرگز آن را خلاف جهت رویش موها حرکت ندهید چرا که ممکن است باعث ایجاد زخم و خونریزی بشود.
  • پس از اصلاح حتما پوستتان را مرطوب و آبرسانی کنید و از محصولات افترشیو استفاده کنید. برای این که احتمال حساسیت کاهش یابد ، بهتر است ازمحصولاتی که مطهر نیستند استفاده کنید.
  • هنگام اصلاح صورت با تیغ  عجله نکنید ، عجله کردن احتمال بریده شدن پوستتان را افزایش می‌دهد.
  • بعد از اصلاح ، از محلول‌های ضدجوش استفاده کنید تا از جوش زدن جلوگیری کند .
  • از یک تیغ طولانی مدت استفاده نکنید ، چرا که می‌توانند باکتری هارا در خود جمع کنند و در صورت ایجاد زخم به بدن شما منتقل می‌شوند. به شما توصیه می‌کنیم از هر تیغ بیشتر از یک هفته استفاده نکنید .
اصلاح صورت با تیغ

اصلاح صورت با تیغ

به‌طورعلمی ‌، نوع و روش اصلاح تاثیری بر روی مو و کم و زیاد شدن آن نمی‌گذارد ، قسمت بیرونی مو لایه‌ی مرده ی مو است و اینکه چگونه آن را از بین ببریم تاثیری بر روی رشد یا نازک تر شدن لایه‌ی زیرین نخواهد گذاشت .هنگام اصلاح صورت با تیغ ،موهای کوتاهی که کم کم بیرون می‌آیند نوک تیز هستند و ساختار مو بدین شکل است که هر چه کوتاه تر باشد نسبت به طولش ضخیم تربه نظر می رسد .تیغ تار مو را پهن برش می‌زند ، به همین دلیل است که بعد ازتیغ زدن موهایتان ضخیم به‌نظر می‌رسند .

در این مطلب ، همه چیز درباره اصلاح صورت با تیغ و مزایا و معایب آن گفته شد . امیدواریم با رعایت کردن نکات اصلاح ، پوست شفاف‌تر ، شاداب تر و لطیف تری داشته باشید و لذت ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *