سلامت و زیبایی

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

تقریباً همه افراد دچار مقداری آسیب مو هستند، از خشکی و شکنندگی گرفته تا موخوره و شکستگی.در واقع بهترین راه برای مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده به علت و نوع آسیب بستگی دارد. با رعایت این نکات در مورد پیشگیری از آسیب های مو و راه حل های کارشناسان و متخصصان مو که در ادامه گفته می شود ، بهترین راه حل را برای مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده خود بیابید.

آیا واقعا می توانید موهای آسیب دیده را ترمیم کنید؟

هنگامی که مو شکافته یا شکسته شود، هیچ چیز نمی‌تواند به‌طور دائم آن‌ها را دوباره  به هم بچسباند . محصولاتی مانند ترمیم‌کننده‌ها ، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌ مو های درمانی می‌توانند لایه بیرونی تارها را ببندند تا موقتاً صاف‌تر شوند و ساییدگی آن ها کمتر به نظر برسد و نرم‌تر بشوند؛ درواقع مواد به مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده در برابر آسیب‌های بیشتر ، کمک می کنند. با این حال، تنها راه حل واقعی و دائمی، کوتاه کردن موهایتان است و باید نواحی آسیب دیده را کوتاه کنید .

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

آسیب های خود را شناسایی کنید

کوتیکول مو بیشتراز قسمت های دیگر آسیب می بیند و یا حتی به طور کامل از بین می رود ؛ در این حالت تار مو ممکن است شروع به ساییدگی کند. تارهایی که حساس یا خشک به نظر می‌رسند؛ می‌توانند نشانه‌ای از آسیب دیدن کوتیکول باشند که اگر آسیب ببیند ، رطوبت را در انتهای مو و نواحی دیگر می‌بندد و مو خشک و شکننده می شود .

آسیب شدیدی که به دلایلی مانند حالت دادن به ریشه مو وارد می شود، می تواند باعث از بین رفتن دائمی فولیکول ها شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که لایه‌های یک رشته به  اندازه‌ای خراب و سست می‌شوند که نقاط پوک و ضعیف در امتداد ساقه مو ایجاد می کنند .

اما درهرحال، نرم‌کننده بهترین دوست موهای آسیب‌دیده است ؛ موهای آسیب‌ دیده لایه بیرونی محافظ خود را از بین می‌برند و نرم‌ کننده به پر کردن جاهای خالی با مواد نرم‌ کننده مانند سیلیکون‌ها و روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل و کره می پردازد. در واقع نرم کننده ‌ها موهای خیس را می‌پوشانند، استفاده از آن‌ها می‌تواند آسیب های احتمالی مو را کمتر کنند و آن‌ها را ابریشمی‌ و نرم می کند . برای این که بهترین بهره را ببرید ، بعد از هر شامپو از یک نرم کننده آبکشی، روی موهای مرطوب استفاده کنید. ماسک‌های نرم کننده حاوی غلظت‌های بالایی از مواد حالت‌دهنده هستند که مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده را انجام می دهند .

چگونه موهایی که با مواد شیمیایی آسیب دیده اند را ترمیم کنیم ؟

هنگام استفاده از رنگ مو ، باید از مواد شیمیایی مانند آمونیاک برای باز کردن ساقه مو استفاده شود که در ترکیبات رنک های مو وجود دارد، در نتیجه آمونیاک در ساختار داخلی موهای شما رسوب می کند. رنگ مو های بدون آمونیاک هم در بازار وجود دارند، اما تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده است که آنها هم به اندازه ترکیبات آمونیاک دار مضر هستند؛ چرا که باید آن را به مقدار بیشتر و برای مدت زمان طولانی تری روی موهایتان نگه دارید .

  • از رنگ موهایی که حاوی مواد مرطوب کننده هستند ، استفاده کنید .

رنگ موهایی در بازار وجود دارند که در فرمول آن ها مواد حالت دهنده و مرطوب کننده به کار رفته که بسیار مناسب تر از نسخه معمولی است . ترکیبات این رنگ مو ها رطوبت موهای شمارا تا حد امکان حفظ می کنند ودرصد آسیب دیدگی موهای شما توسط رنگ مو را به طرز قابل توجهی کمتر می کند . این محصول به محافظت و ترمیم مو در طول فرآیند رنگ سازی کمک می کند .

  • فقط ریشه موهایتان را رنگ کنید .

در صورت امکان، برای ترمیم کردن رنگ مو، آن را فقط به ریشه‌های موبمالید و دوباره به ساقه موهایتان رنگ نزنید تا در معرض مواد شیمیایی قرار نگیرند؛ سعی کنید حداقل با فاصله 10 تا 12 هفته موها را رنگ کنید . بطور کلی، رعایت نکردن برخی نکات اصولی و مراقبتی در فرایند رنگ مو می تواند باعث ایجاد آسیب های جدی از جمله شکستگی یا حتی ریزش مو شود، بنابراین در صورت امکان ،انجام این عمل و مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده را به افراد حرفه ای بسپارید.

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده چگونه است؟

خیلی وقت ها ابزارها و استفاده نادرست از آن ها باعث گره خوردن موها و حتی پاره کردن و شکستن موهایتان می شود . ممکن است وقتی خودتان را در آیینه نگاه می کنید ، موهای ریز و کوتاهی که در قسمت خط رویش موهایتان قرار دارند را دیده باشید ؛ این موها همان موهای شکسته هستند که ممکن است در قسمت های دیگر هم وجود داشته باشند اما شما آن هارا ندیده باشید . در اینجا چند راهکار ساده برای پیشگیری از شکستگی مو و مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده را بررسی می کنیم .

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

  • از برس مناسب استفاده کنید :

برس ها درصورتی که به درستی انتخاب و استفاده نشوند ، می توانند یکی از عوامل اصلی شکستگی موها باشند. برس مناسب باید  دارای دندانه های نرم و صاف باشد ؛ برس هایی برای موهای آسیب دیده طراحی شده اند و کاملا انعطاف پذیر هستند . این برس ها برای موهای نازک و حساس کاملا مناسب هستند و طراحی آن ها به گونه ای است تا به قدری که بتوانند گره ها را باز کنند سفت باشند اما با  این حال سلامت مو هارا حفظ کنند و باعث شکستگی و کنده شدن موها نمی شوند .

  • موهای خیس را برس نزنید :

براثر تحقیقات شیمیدان ها و کارشناسان ، آب می تواند باعث تورم و کش آمدن ساقه مو شود که در این حالت مو آسیب پذیر است و لایه بیرونی مو استحکام کافی را ندارد ؛ در نتیجه اگر موهایتان را در این حالت برس بزنید، موهایتان بیشتر از حالت عادی کنده می شوند ؛ بنابراین پیشنهاد می شود موهایتان را قبل از حمام کردن برس بزنید .

اگر مجبورید موهایتان را خیس شانه بزنید ، اول کمی از آب موهایتان را به آرامی با حوله بگیرید و سپس از ریشه تا انتهای موهایتان را نرم کننده و یا روغن مخصوص مو بزنید و به آرامی با برس مخصوص و شانه هایی که دندانه های فاصله دار دارند ، موهایتان را شانه بزنید .

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده

در این مطلب ، چند راهکار اولیه برای مراقبت از موهای رنگ شده و آسیب دیده ارائه کردیم ؛ امیدواریم با رعایت کردن این نکات ساده و راحت ، موهایی سالم تر و شاداب تری داشته باشید و بهتر از آن ها مراقبت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *