سلامت و زیبایی

انواع ماسک صورت برای هر نوع پوست

انواع ماسک صورت برای هر نوع پوست

میلیون ها نوع ماسک صورت برای انواع صورت وجود دارد ؛ اینکه بخواهید ماسک صورت مناسب نوع پوست و صورتتان انتخاب کنید ، کار سختی به نظر می رسد . اگر شماهم می خواهید بدانید کدام ماسک برای صورت شما ایده آل است ، جای درستی آمده اید .

اگر زیر ۲۵ سال دارید و یا پوست سالم و ژنتیک خوب دارید ؛ خوب است . اما اگر ۲۵ سال را رد کنید ، نشانه ها کم کم ظاهر می شوند ، پوست به تدریج تیره تر می شود و چین و چروک های کوچک و خفیف و تیرگی در زیر چشمتان خودشان را نشان می دهند.

اما با یک ماسک صورت مناسب ، پوست شما می تواند در کمترین زمان ممکن ، به حالت عادی و طبیعی اش برگردد و امروزه با وجود اینترنت ، می توانید نوع پوستتان و ماسک صورت مناسب آن را پیدا کنید و پوستتان را زیر و رو کنید !  بنابراین دیگر هیچ بهانه ای برای نرسیدن به پوستتان ندارید .

انواع ماسک صورت

برای هر نوع پوستی،‌باید ماسک صورت مناسب را انتخاب کنید تا پوستی سالم تر داشته باشید.

موارد زیادی هستند که هنگام انتخاب ماسک صورت مناسب باید در نظر بگیرید ، برای مثال اگر پوست جوش دار دارید ، ماسک های حاوی زغال و یا روشن کننده برای آکنه عالی هستند ، و یا اگر از اگزما رنج می برید ، ترکیبات تسکین دهنده مانند آلوئه ورا و بلغور دو سر ، التهابات پوست را تسکین می دهند و برای پوست حساس و یا سوخته مفید واقع می شوند .

از در نظر گرفتن فصل غافل نشوید ؛ مثلا در طول زمستان که هوا خشک تر است  و وقت بیشتری را در خانه می گذرانید ، یک ماسک آبرسان می تواند برای هر نوع پوستی مناسب باشد . آب و هوای مرطوب نسبت به آب و هوای خشک ، شرایط متفاوتی را برای پوست شما ایجاد می کند .

انواع ماسک صورت :

ماسک های صورت انواع مختلفی دارند و به دسته های زیر تقسیم می شوند :

  • ماسک ورقه ای
  • ماسک لایه بردار
  • ماسک خاک رس
  • ماسک زغال
  • ماسک خواب
  • ماسک روشن کننده ( حاوی ویتامین سی )
  • ماسک ژل
  • ماسک هیدروژل

در ادامه مطلب ، بسته به نوع پوست شما ، ماسک صورت  مناسب ارائه می شود .

ماسک صورت برای برای پوست های خشک :

ماسک ژل :

ماسک ژل بهترین انتخاب برای پوست های خشک هستند . این ماسک ها سبک هستند و به راحتی توسط پوست های کم آب جذب می شوند . در این ماسک ها ، معمولا موادی مانند خیار،‌ چای سبز و نعناع  در این ماسک ها یافت می شوند که پوست شمارا مرطوب و سفت می کنند .

بهترین ماسک برای پوست خشک :

کرم ماسک :

این نوع ماسک ها برای پوست های معمولی تا خشک مناسب هستند؛ چرا که پوست را مرطوب و آبرسانی می کنند و پوست شمارا نرم تر ، حجیم ترو صاف تر می کنند، بهتر است از کرم ماسک های آبرسان استفاده کنید . به دنبال موادی  مانند روغن های ضروری پوست و کره طبیعی باشید ، مخصوصا اگر تا به حال در روتین پوستیتان آن هارا نداشته اید .

انواع ماسک صورت

ماسک های کرمی ترکیبات ملایمی دارند و برای انواع پوست مناسب اند.

بهترین ماسک ها برای پوست معمولی متمایل به خشک :

ماسک های هیدروژل :

ماسک های هیدروژل ، رطوبت را به مقدار بیشتری نسبت به ژل های دیگر در پوست نگه می دارند. آن ها برای  چین و چروک ، خطوط ایجاد شده روی پوست ، شل شدگی و افتادگی وسایر علايم پیری پوست ، بسیار موثر هستند .

این ماسک ها برای انواع پوست ها مناسبند چرا که پوست شمارا التیام می بخشند و نرم می کنند، می توانید از پچ زیر چشم هیدروژل برای از بین بردن چین و چروک و تیرگی زیر چشم استفاده کنید .

بهترین ماسک برای پوست خشک ،‌ملتهب و دارای چروک:

ماسک ورقه ای :

بهترین چیز درباره ماسک های ورقه ای این است که استفاده از آن ها بسیارراحت و بدون دردسر و البته ارزان است .تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماسک را ۳۰ دقیقه برروی صورتتان قرار دهید و کمی استراحت کنید. بهترین کار این است که قبل از خواب ماسک را برروی صورتتان قرار دهید و صبح با پوستی شفاف تر از خواب بیدار شوید .

این ماسک ها سبک هستند و به راحتی در پوست نفوذ می کنند . مواد به کار رفته در این ماسک ها ، با انواع پوست مطابقت دارند . اگر پوست حساس یا چرب دارید، برای اثر بخشی بهتر، ماسک های مخصوص پوست خود استفاده کنید . در هرحال ، ماسک های آبرسان قوی ورقه ای ، از بهترین انتخاب های پوست های خشک محسوب می شوند .

انواع ماسک صورت

ماسک های ورقه ای، بسیار کم هزینه هستند و استفاده از آن ها خیلی راحت است.

بهترین ماسک برای شفاف کردن پوست :

ماسک های لایه بردار :

اگر به دنبال شفاف تر شدن سریع پوستتان هستید ،‌باید از ماسک های لایه بردار استفاده کنید . این ماسک ها هر چیزی که در بالا ترین لایه پوست شما نشسته است ، مانند سلول های مرده ،‌چربی ، گرد و غبار و آلودگی های محیطی  و جوش های سرسیاه پوستتان را از بین می برند.  ماسک های لایه بردار معمولا میوه ای یا گیاهی هستند و از مواد طبیعی ساخته شده اند که آن هارا به پبهترین ماسک صورت برای درخشان و شفاف کردن پوست تبدیل می کنند .

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب :

ماسک خاک رس :

اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید ،‌ به چیزی نیاز دارید که سطح چربی پوستتان را متعادل کند و ترشح چربی روی پوستتان را تنظیم کند . ماسک های خاک رس ، با خلاص کردن پوست شما از شرتمام گرد و غبار ها و مواد زائد روی پوست ، سطح پوستتان را صاف تر می کنند و همچنین جوش های  سرسیاه ناحیه T  (‌ناحیه پیشانی و بینی ) را از بین می برند . سعی کنید از ماسک های خاک رسی که حاوی اسیدهای لاکتیک و سیتریک هستند ، استفاده کنید .

بهترین ماسک برای جوانسازی پوست :

ماسک های خواب :

ماسک های خواب آبرسان ، معمولا در طول شب و به منظور آبرسانی و مرطوب کردن پوست شما استفاده می شوند . شما هر روز و با گذشت زمان ، پوست خود را تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می دهید و پوست شما شروع به کدر شدن ، خشک شدن و چروک شدن می شود . ش ما به چیزی نیاز دارید که فعالانه با این موارد مبارزه کند واستفاده از ماسک خواب  در شب ، بهترین راه حل است .

 وقت آن است که بروید و ماسک های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام بهتر عمل می کنند ، در نهایت انتخاب بهترین ماسک صورت ، به سلیقه شما و میزان مفید بودن ماسک برای شما بستگی دارد ؛ بعد از انتخاب کردن ماسک دلخواهتان ، یک تا دوبار در هفته از آن استفاده کنید و از تاثیراتش لذت ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *