سلامت و زیبایی

چگونه بهترین شامپو را برای موهایمان انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین شامپو را برای موهایمان انتخاب کنیم؟

شامپو ، پر مصرف ترین محصولی است که برای موهایتان استفاده می کنید ؛ واضح است که شامپو ها نقش بسیارمهمی روی سلامت موهای  شما دارند. انتخاب اشتباه شامپو می تواند موجب کدر شدن و بی روح شدن موهای شما شود؛ بنابراین قبل از این که به خرید شامپو بروید ،‌باید درباره مو و پوست سرتان و بهترین شامپو برای آن ، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید .

اگر شماهم درفروشگاه ها ، مقابل قفسه شامپوها احساس سردرگمی می کنید ما شمارا درک می کنیم . پیدا کردن شامپوی مناسب در حالی که اطلاعات کافی نداشته باشید ، کار راحتی نیست .حقیقت این است که موی هر کسی منحصر به فرد است و هیچ گاه نمی شود شامپویی که کاملا مخصوص نوع موهای شما انتخاب کرد ؛ ولی قطعا شناخت موها و پوست سرتان تا حد زیادی به شما کمک می کند تا بهترین شامپو را پیدا کنید و از موهایتان محافظت کرده و آن هارا درخشان تر و سالم تر کنید.

بهترین شامپو برای شما شامپویی است که با جنس مو و پوست سرتان سازگار باشد

برای انتخاب بهترین شامپو باید پوست سرتان را بشناسید.

پوست سر خود را بشناسید :

برای شستشوی مفید و موثر ،‌باید نیازهای پوست سرتان را برآورده کنید ؛ اگر موهای سالم می خواهید باید به پوست سرتان برسید . به عنوان مثال ، اگر پوست سر چربی دارید اما ساقه موهایتان خشک است ، باید بهترین شامپو براتای پوست سرتان بردارید و برای ساقه موهایتان از نرم کننده استفاده کنید .

در ادامه انواع پوست سر و بهترین شامپو های مناسب برای هرکدام را بررسی می کنیم .

  • پوست سر متعادل و معمولی :

اگر چربی پوست سر شما متعادل است ، شما جز معدود افرادی هستید که پوست سر متعادل دارید . پوست سر با چربی متعادل ، معمولا عاری از هرگونه خشکی بیش از حد ، شوره سر ، یا رسوب چربی است ؛ بنابراین نیاز به نگرانی نیست. خوب است شامپویی حاوی ترکیبی متعادل از مواد شوینده  و حالت دهنده برای کمک به حفظ سلامتی و زیبایی موهایتان استفاده کنید شامپوهای متعادل بهترین شامپو برای این نوع پوست سر هستند.

  • پوست سر چرب:

اگر پوست سر شما ، با وجود شستشوی روزانه و یا دو روز یک بار با انواع شامپو ها باز هم چرب است ،‌باید به دنبال یک شامپوی مناسب تر بگردید!  البته به خاطر داشته باشید که شستشوی بیش از حد ، منجر به خشکی شده و به پوست سر و موهای شما آسیب می زند . همچنین می تواند پوست سرتان را برای چربی بیشتر تحریک کند. بنابراین سعی کنید با فاصله یک تا دو روز ، موهایتان را بشورید . هنگام انتخاب بهترین شامپو و شستشو ی موهای چرب ، خوب است موارد زیر را مد نظر داشته باشید :

  1. برای مبارزه با چربی اضافی پوست ، تا جایی که می توانید از شامپوهای آبرسان قوی و شامپوهای مخصوص موهای فر و وز ،‌خودداری کنید.
  2. فرمولاسیون های غیرمرطوب کننده ، مشخصا برای از بین بردن چربی های اضافی سر طراحی شده اند و برای پوست های چرب ،‌بهترین کارآیی را دارند . به این نکته توجه کنید که بیش از حد از این شامپوها استفاده نکنید و فواصل یک تا دو روز را رعایت کنید ،‌چرا که استفاده طولانی و پشت سر هم این شامپوها ، می تواند باعث خشکی و خارش سر شود .
  3. می توانید از ترکیب دو شامپو استفاده کنید ، یکی مخصوص پوست سر و یکی برای ساقه موهایتان، این ترکیب می تواند بهترین شامپو برای شما باشد .
  4. اجازه ندهید نرم کننده به کف و پوست سرتان برسد ،‌چرا که نرم کننده پوست سر شمارا چرب تر می کند . نرم کننده را فقط به ساقه های موهایتان بزنید .
بهترین شامپو برای موهای چرب شلمپو های غیر مرطوب کننده است.

اگر پوست سرتان چرب است، بیش از حمام نکنید !

  • پوست سر خشک :

اگر احساس خارش و خشکی می کنید و سرتان پوسته پوسته می شود ، پوست سر شما خشک  است .برای اینکه به پوست سرتان آسیب نزنید و آن را از خراشیده شدن و پوسته پوسته شدن بیشتر نجات دهید ، نکات زیر را هنگام خرید بهترین شامپو رعایت کنید :

  1. از شامپوهایی با فرمولاسیون های ملایم ، حاوی مواد آبرسان ،‌رطوبت رسان ، نرم کننده و تسکین دهنده موخوره استفاده کنید که موجب هیدراته شدن پوست سرتان می شود و بهتذرین شامپو برای موهای خشک هستند .
  2. شامپوهای حاوی درخت چای یا منتول را امتحان کنید که رطوبت را حفظ و پوست سرتان را تسکین می دهند.
  3. بهتر است شامپوهای سولفات دار استفاده نکنید ،‌چرا که این شامپوها می توانند برای موهایتان خشکی ایجاد کنند.

از شامپوهای کره شیا استفاده کنید :

شامپوهای حاوی کره شیا ،‌ ترکیباتی کاملا مناسب موهای خشک دارند و بهترین شامپو برای مو های خشک هستند . این ماده قرن هاست که توسط آفریقایی ها شدیدا مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت نرم کنندگی ، حجم دهندگی و آبرسانی عمیق دارد . شامپوهای حاوی کره شیا ،‌بدون چرب کردن و نامرتب کردن موهای خشک ، آن هارا تا سه برابررطوبت رسانی می کند . این شامپو روی موهای رنگ نشده فوق العاده عمل می کند. از این شامپو استفاده کنید تا تاثیرات شگفت انگیزش را مشاهده کنید .

فقط با یکبار استفاده از کره شیا تاثیرات فوق العاده اش را خواهید دید.

کره شیا برای موهای چرب معجزه می کند.

بهترین شامپو ها برای جلوگیری ریزش مو کدام اند؟

برای پیدا کردن بهترین شامپو های ضد ریزش مو ادامه مطلب را بخوانید.

شامپو ضد ریزش آلپسین ( دارای کافئین ) :

بهتر است بدانید که ۸۰ درصد ریزش مو ، ارثی است ؛ یعنی از بدو تولد برنامه ریزی شده است .این شامپو با تاثیر بر هورمون های تستسترون تاثیرگذار بر ریزش مو ، آن را کاهش می دهد و برای مردان مناسب است. کمپلکس کافئين آلپسین حاوی کافئین ، نیاسین و روی با ساختاری خاص و جدید به ریشه مو کمک کرده و به رشد طبیعی و سالم مو کمک می کند . این محصول دارای ترکیب خاصی از عوامل فعال با مشکلات رایج مو از جمله خارش پوست سر ، شوره و سایر مشکلات پوست سر مبارزه می کند .

شامپو ضد ریزش بیوتین و کلاژن :

این شامپوی ویژه مراقبت از مو ، با ساختاری بدون سولفات ، حاوی بیوتین و کلاژن و پروتئین ، موهارا پر پشت و ضخیم می کند و با خاصیت حجم دهندگی ویژه اش باعث می شود موهایتان بیشتر و حجیم تر به نظر برسد . این محصول  دارای ویتامین ها و موتد غذایی بسیاری است که موهارا تغذیه کرده و آن هارا ویتامینه می کند . در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می شود .

 

ست شامپو و نرم کننده بیوتین هیرتامین :

این ست دوتایی مراقبت از مو کاملا ملایم و مناسب انواع مو است و بسیار قدرتمند عمل می کند و حاوی بیوتین ،مواد گیاهی و بی ضرر برای مو،‌به جلوگیری از آسیب دیدن و شکستگی مو کمک ،‌و موهارا درخشان تر ،‌قوی تر و ضخیم تر می کند . پس از چندبار استفاده ، تاثیر فوق العاده آن را روی زیبایی و سلامت موهایتان خواهید دید . این محصول هم،‌مثل سایر محصولات برند هیرتامین ،‌ حاوی فتالات ، پارابن و سولفات نیست ،‌ پس با خیال راحت از آن استفاده کنید .

شامپو کراتین او جی ایکس :

این شامپو استحکام و قدرت را به موهابی شما هدیه می دهد ، این مجموعه غنی ، شامل مواد تقویت کننده و کراتین ،‌ساقه موهای شما را ضخیم و تغذیه رسانی می کند و به موهای شما کمک می کنند تا در برابر وز شدن ، پف کردن ،‌شکسته شدن و موخوره زدن ،‌مقاومت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *