سلامت و زیبایی

چگونه پف و سیاهی زیر چشم را از بین ببریم ؟

چگونه پف و سیاهی زیر چشم را از بین ببریم ؟

پف و سیاهی زیر چشم ، مواردی هستند که فقط زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند و معمولا نیازی به درمان پزشکی ندارند ، البته گاهی اوقات پف و سیاهی زیر چشم می تواند از علائم بیماری باشد ، اما همیشه اینطور نیست . برای از بین بردن پف زیر چشم ،راه حل های متفاوتی از جمله درمان های پزشکی مانند لیزر ،‌عمل جراحی پلک و … وجود دارد که در دسترس هستند ؛ اما روش های خانگی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید پف و سیاهی زیر چشم های خود را ازبین ببرید .

می توانید از درمان های پزشکی برای از بین بردن تیرگی و پف کمک بگیرید.

روش های خانگی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توانید پف و سیاهی زیر چشم های خود را ازبین ببرید .

قبل از انجام درمان های زیبایی برای  پف و سیاهی زیر چشم، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید ، ممکن است دلیل ایجاد تیرگی و پف زیر چشمان شما آلرژی باشد ،‌ در این صورت بهتر است درباره مواد حساسیت زا از پزشکتان بپرسید.

درمان های پزشکی برای از بین بردن پف و سیاهی زیر چشم :

درمان های زیادی شامل لیزر، لایه برداری شیمیایی ، ‌تزریق ژل برای  پر کردن گودی چشم و … برای این کار وجود دارند. برخی از این روش ها می توانند پوست را جوان و سفت کنند و رنگ پوستتان را بهبود ببخشند . برای افرادی که پوست خیلی تیره و سبزه دارند ، لیزر مجدد خطر تغییرات دائمی در رنگ پوست ، یا همان هیپرپیگمانتاسیون را تشدید می کند ، بهتر است قبل از انجام لیزر مجدد ، حتما با متخصص مشورت کنید .

جراحی پلک :

با توجه به میزان پف و سیاهی زیر چشم شما و یا علت آن و تشخیص پزشک ، جراحی پلک می تواند یک راهکار باشد . پزشک جراح این عمل را با توجه به آناتومی شما و نیازهایتان انجام می دهد . به طور کلی این عمل ، برداشتن چربی اضافی پلک و یا زیر پلک شما با ایجاد یک برش است که معمولا بصورت سرپایی و موضعی انجام می گیرد .

جراحی پلک علاوه بر از بین بردن پف و سیاهی زیرچشم ، می تواند برروی اصلاح موارد زیر هم تاثیرگذار باشد :

  • پلک بالایی پف کرده
  • پوست اضافی بر روی پلک بالایی
  • افتادن پلک پایین
  • پوست اضافی بر روی پلک پایین

اگر پس از انجام جراحی ،‌دچار عوارضی مثل کبودی ، تاری دید ،‌ آبریزش چشم و درد زیاد شدید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

قبل از انجام درمان های زیبایی برای  پف و سیاهی زیر چشم، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید

درمان ها و راهکار های خانگی از بین بردن پف و تیرگی چشم :

  • از کمپرس یخ استفاده کنید :

برای این کار می توانید یک دستمال تمیز را بردارید و آن را با آب یخ خیس کنید ، سپس آن را با فشار ملایمی روی پوست اطراف و زیر چشمتان قرار دهید ، می توانید از کمپرس های مخصوص هم استفاده کنید .

  • قبل از خواب بیش از حد مایعات ننوشید و کمتر نمک مصرف کنید :

این کار باعث می شود که مایعات زیر پوست پلک شما محبوس نشوند و زیر پلک هایتان پف ایجاد نکنند .

  • سیگار نکشید و یا مصرف آن را تا حد امکان کم کنید :

سیگار کشیدن باعث ایجاد گودی زیر چشم و تیرگی پوستتان می شود و آن را کدر می کند .

  • هنگام خواب ، سرتان را کمی بالاتر قرار دهید :

این کار به جلوگیری از تجمع آب زیر پلک هایتان کمک می کند ، برای نتیجه بهتر ، می توانید شب ها با یک بالش کوچک و یا کوسن ، روی بالش اصلیتان بخوابید .

  • علائم آلرژي را کاهش دهید :

تا حد امکان ، از مواد حساسیت زا دوری کنید ،‌ سعی کنید ماده ای که شمارا دچار آلرژی می کند را پیدا کنید . ممکن است دلیل ایجاد پف و سیاهی زیر چشم های شما یک یا چند ماده خوراکی ،‌دارویی و یا حتی شیمیایی مانند رنگ مو ، ضابون ،‌فوم شستشوی صورت ، لوازم آرایشی و … باشد ؛ سعی کنید دلیل آن را کشف کنید . در این باره حتما از پزشکتان کمک کنید و راه حل بخواهید .

  • از لوازم آرایشی استفاده کنید :

اگر پف و سیاهی زیر چشم تان برایتان آزاردهنده و غیرقابل تحمل است ، آن هارا با مواد آرایشی و کرم پودر بپوشانید ؛ اما به یاد داشته باشید که پوشاندن کافی نیست و بهتر است این مشکل را برای همیشه و از ریشه از بین ببرید .

اگر به دنبال پیدا کردن علت اصلی پف و سیاهی زیر چشم خود می گردید ،‌ پاسخ دادن به این سوال ها می تواند در پیدا کردن آن موثر باشند، سوالات زیر پاسخ دهید و آن هارا با پزشک خود درمیان بگذارید تا بهتر دلیل پف و سیاهی زیر چشم هایتان را تشخیض دهد .

  1. اولین بار کی متوجه پف و تیرگی زیر چشم هایتان شدید؟
  2. آیا این موارد دائمی هستند؟
  3. چه زمان هایی تیرگی چشمانتان کمرنگ تر می شود؟
  4. چه زمان هایی تیرگی و پف چشمانتان تشدید می شود؟
  5. آیا سیگار می گشید ؟
  6. آیا از مواد مخدر استفاده می کنید ؟
  7. از چه مکمل ها و ویتامین هایی استفاده می کنید ؟
  8. ممنوعیت دارویی و یا حساسیت خاصی دارید ؟
  9. سابقه اختلالات خونریزی و یا لخته شدن خون را دارید ؟
  10. مبتلا به کم خونی هستید یا خیر؟‌ آحرین بار چه زمانی آزمایش خون داده اید ؟
از گوی یخ و کمپرس یخ استفاده کنید.

یخ و محصولات حاوی ترکیبات خنک کننده پف و تیرگی چشم را کاهش می دهند.

آبرسانی درست و اصولی پوست نازک دور چشم ، کمک زیادی به شادابی و زیبایی پوست این ناحیه می کند ، به علاوه از خشکی ، ایجاد چروک و پیری پوست دور پلک جلوگیری می کند . کنسانتره دور چشم هیدروفیلر کلینیک ، نیاز پوست دور پلک شما به آب را تا ۹۶ ساعت فراهم کرده و به طرز فوق العاده ای ناحیه اطراف چشمتان را شاداب و با طراوت می کند ، این محصول دارای ترکیبات گیاهی روشن کننده است که تیرگی زیر چشم را کمرنگ کرده  و پوست را روشن تر می کند.

برای تاثیرگذاری بهتر می توانید ژل شفاف کننده آبرسان مورد را هم امتحان کنید . این محصول فوق العاده هر نوع پوستی را آبرسانی و روشن می کند و پس از قرار دادن آن برروی پوست زیر چشمتان ، به سرعت جذب می شود.

از سرم کافئین ۵ درصد اوردینری غافل نشوید ! از آنجایی که اوردینری به تاثیرات معجزه آسایش معروف است ، این سرم مخصوص رفع تیرگی دور چشم اوردینری شدیدا پیشنهاد می شود. این سرم درمانی را به طور مداوم بر روی تیرگی زیر چشمتان استفاده کنید تا تاثیرش را به وضوح ، مشاهده کنید .

سرم غلطکی ضد پف کلینیک ،  یکی از درمان های اساسی با اثرگذاری بالا و سریع است ، بطوری که با اولین استفاده ها متوجه روشن تر شدن پوست زیر پلکتان می شوید . این سرم با سر گرد و غلطکی اش ، پوست زیر چشم شمارا خنک و تغذیه رسانی کرده و به مرور زمان آن را روشن تر  می کند ، این محصول حاوی ترکیبات گیاهی خنک کننده و شاداب کننده از جمله کافئین است که پوست شمارا خنک، سرحال و شفاف می کند ؛ با استفاده از این محصول ، به علت وجود ترکیبات خنک کننده اش ، نیازی به استفاده از کمپرس یخ و دستمال خیس ، ندارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *