سلامت و زیبایی

دئودورانت و کاربرد های خارق العاده آن

دئودورانت و کاربرد های خارق العاده آن

حتما برای شماهم پیش آمده که پس از یک روز پر تحرک ، به میزان زیادی عرق کرده اید و این موضوع بسیار ناخوشایند است . تقریبا همه انسان ها از عرق کردن در متنفرند ، چرا که بسیار آزار دهنده است و می تواند روی ارتباط با دیگران و حتی اعتماد به نفس افراد ، ‌تاثیر بگذارد، اینجاست که دئودورانت ها به کارتان می آیند .

محصولات متفاوتی برای جلوگیری از عرق کردن و یا از بین بردن بوی آن مثل مام و ضد عرق، مورد استفاده قرار می گیرند ؛

اما این محصولات با دئودورانت تفاوت های اساسی دارند ،‌ در این مطلب دئودورانت و کاربرد آن و تفاوتش با مام و ضد عرق را مورد بررسی قرار می دهیم .

دئودورانت ها فاقد آلومینیوم و مواد مضر هستند

دئودورانت ها شبیه به مام هستند اما یک تفاوت اساسی در عملکرد آن ها وجود دارد.

تفاوت دئودورانت و ضد عرق

جالب است بدانید که خود عرق ،بوی بدی ندارد اما باکتری هایی بر روی سطح پوست قرار دارند که پروتئین عرق را تجزیه می کنند و باعث ایجاد بوی بد می شوند . دئودورانت ها برخلاف مام ها و ضد عرق ها آلومینیوم ندارند و بر روی غدد ترشح عرق تاثیر منفی نذاشته و مثل ضد عرق ها ، برای غدد ترشح عرق ضرر ندارند .

دئودورانت ها مانع عرق کردن نمی شوند بلکه با ترکیباتی که دارند، نمیگذارند که باکتری های سطح پوست ، پروتئین عرق را تجزیه کنند ، در نتیجه از ایجاد بوی بد عرق جلوگیری می شود . اما مام ها با آأومینیوم موجود در ترکیباتشان ،‌با غدد عرقی رسیده و فعالیت آن هارا کاهش و مانع رسیدن عرق به سطح پوستتان می شوند ؛ به یاد داشته باشید که عرق کردن امری طبیعی و لازم است ،‌با عرق کردن سموم موجود در بدن شما به همراه اوره ، تخلیه می شوند و اگر جلوی عرق کردنتان را برای مدت طولانی بگیرید ،‌طبیعتا برای بدنتان مضر خواهد بود .

در واقع اگر با میزان عرق کردنتان مشکلی ندارید و میخواهید بوی بد آن را از بین ببرید ، دئودورانت بهترین و مناسب ترین گزینه برای شماست . یکی دیگر از مزایای دئودورانت این است که خبری از ایجاد لکه های سفید بر روی لباستان نیست ،‌مام ها و ضد عرق ها به دلیل داشتن آأومینیوم ، ممکن است گاهی اوقات باع ایجاد لکه روی لباستان شوند ، مخصوصا اگر لباستان مشکی باشد ؛ اما خوشبختانه این مشکل در رابطه با دئودورانت ها ، وجود ندارد .

هنگام خرید دئودورانت به چه نکاتی توجه کنیم ؟

هنگام خرید محصول مورد نظر ، به برچسب های راهنمای درج شده روی آن ها ،‌توجه کنید . به خاطر داشته باشید چه مام و چه دئودورانت ، قرار نیست معجزه کند و عرق شمارا کامل ازبین برده و صددرصد آن را خوشبو کنند . روی برخی محصولات عبارت “all day” درج شده که نشان می دهد محصول ۲۰ درصد تعریق را کاهش می دهد و عبارت ” extra strength “  تا ۳۰ درصد عرق کردن را کاهش می دهد .

انواع دئودورانت ها :

دئودورانت ها معمولا به شکل رولی ، ژله ای و اسپری در بازار عرضه می شوند . هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند که بهتر است با آن ها آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید .

دئودورانت رولی :

مدل رولی دئودورانت ، شبیه همان مام زیر بغل است . سر این محصولات یک دایرع گرد غلطک ماننده وجود دارد که آن را بر روی سطح پوستتان می کشید و این غلطک  روی پوستتان می چرخد و آن را مرطوب می کند . این رطوبت در مدت چند ثانیه از بین رفته و به سرعت خشک می شود .

دئودورانت ژله ای :

دئودورانت های ژله ای ، در فصل گرما و تابستان بسیار مناسب هستند چرا که حاوی مواد خنک کننده و شاداب کننده هستند و دمای بدن شمارا پایین تر می آورند . این محصول  از ایجاد بوی بد جلوگیری کرده و تا ساعت  های طولانی بر روی پوست تاثیر گذار است . ديودورانت های ژأه ای میچام ، مناسب ترین انتخاب برای افردایست که میخواهند در هر شرایطی و در هر آب و هوایی ، در خوشبو ترین حالت خود باشند . در ادامه دو مورد از دئودورانت های ژله ای فوق العاده میچام را به شما معرفی می کنیم .

دئودورانت ژله ای میچام

با دئودورانت میچام همیشه خوشبو باشید.

دئودورانت shower fresh  میچام (زنانه ) :

این محصول به طور ماهرانه ای ، مخصوص از بین بردن بوی بد و کنترل عرق  طراحی شده  است . این محصول تا ۴۸ ساعت روی پوست شما باقی می ماند، بنابراین نیازی به نگرانی نیست و می توانید با اعتماد به نفس کامل به هر جایی که می  خواهید ، بروید . این محصول دارای  فناوری خاص و ویژه سه گانه را در برابر از بین بردن بوی بد ، هیچ رنگی ندارد و به صورت کاملا نامرئي اثر می کند ، پس هرگز نگران لک شدن یا سفید شدن لباستان نباشید . این محصول کاملا بی ضرر و بدون الکل است و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید .

دئودورانت unscented میچام ( مردانه ) :

این محصول ، مانند shower fresh ، بوی بد عرق را به عطر خنک و مردانه ای جایگزین کرده و تعریق را کنترل می کند . این دئودورانت تا ۴۸ ساعت برروی پوست شما باقی مانده و با حداکثر ماده فعال ، به پیشگیری از بوی بد عرق می پردازد . نیازی نیست نگران ایجاد لک روی لباس هایتان باشید چرا که این محصول هم هیچ رنگی روی لباس شما باقی نمی گذارد و به راحتی خشک می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *