سلامت و زیبایی

ویژگی‌های یک ضدآفتاب مناسب برای بزرگسالان و کودکان

ویژگی‌های یک ضدآفتاب

این روزها استفاده مداوم و مرتب از کرم‌های ضدآفتاب دائماً به افراد در سنین مختلف توصیه می‌شود و این محصولات که به صورت موضعی استفاده می‌شوند، از موثرترین روش‌های محافطت از پوست در برابر اشعه UV خورشید هستند. مطابق مطالعات انجام شده، این محصولات از ابتلا به سرطان پوست نیز جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید این کرم‌ها را متناسب با نوع پوست خود به صورت لوسیون، اسپری، ژل، پودر و غیره تهیه کنید. علاوه بر این استفاده از این کرم‌ها در کنار قرص‌های یا مواد غذایی حاوی بیوتین موجب جلوگیری از پیری پوست می‌شوند.

ویژگی‌های یک ضدآفتاب

چرا به ضدآفتاب‌ها احتیاج داریم؟

برای پاسخ به این سوال باید اینطور گفت که استفاده مداوم و روزمره از این محصول مراقبتی یک ضرورت است. 5 مورد از دلایل و فواید ناشی از استفاده از این محصولات شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از این محصولات مراقبتی، احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. متخصصان استفاده از این کرم‌ها را به صورت روزانه، چه در معرض نور خورشید باشید چه خیر، توصیه می‌کنند.
  2. از آن‌جایی که یکی از مضرات قرار گیری در برابر نور خورشید پیری زودرس پوست صورت است، در نتیجه استفاده مرتب و مداوم از این کرم‌ها به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند.
  3. این محصولات مراقبتی از انواع پوست در برابر آفتاب سوختگی نیز محافظت می‌کند.
  4. از آن‌جایی که در فصل تابستان بسیاری از افراد به شنا کردن در دریا و یا استخرهای بدون سقف رو می‌آورند، در نتیجه استفاده از نوع ضد آب این کرم‌ها مناسب‌تر است. انواع ضد آب این محصولات نسبت به بقیه انواع آن‌ها در برابر عرق کردن نیز دوام بیشتر و اثر و ماندگاری مطلوب‌تری دارند.
  5. برنزه کردن به هر روشی به پوست آسیب می‌رساند، اما قرار گیری طولانی مدت در برابر نور خورشید بسیار مضر و خطرناک است. به علاوه از آن‌جایی که بسیاری از افراد به مقدار کافی از انواع ضدآفتاب‌ استفاده نمی‌کنند، در نتیجه مطابق توصیه پزشکان به منظور جلوگیری از سوختگی و سایر مضرات ناشی از قرارگیری در برابر خورشید، بهتر است که هر یک ساعت این کرم‌ها تجدید شوند.

ویژگی‌های یک ضدآفتاب خوب

به همان اندازه که استفاده از این محصولات اهمیت دارد، استفاده از انواع نامناسب و بد آن‌ها به پوست شما آسیب رسانده و ممکن است سبب ایجاد خطرات و بیماری‌های پوستی شود. 3 مورد از مهمترین ویژگی‌های این نوع محصولات مراقبتی که باید به آن توجه کنید، شامل موارد زیر است:

1.      Sun Protection Factor که اختصاراً SPF نامیده می‌شود.

SPF شاخصی است که به مقاومت ایجاد شده توسط این محصولات در برابر سوختگی‌های ناشی از اشعه UV نور خورشید اشاره دارد. میزان SPF آن‌ها باید، مطابق مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط آکادمی پوست آمریکا، حداقل برابر با عدد 30 باشد.

توانایی محافظت از پوست در برابر اشعه UVA نور خورشید

در انتخاب این محصولات مراقبتی باید علاوه بر اینکه به SPF و میزان محافظت آن‌ها در برابر اشعه UV یا همان UVB از پوست فرد دقت کرد، باید به توانایی محافظتی آن‌ها در برابر اشعه UVA که حدود 95 درصد از آن به زمین می‌رسد نیز توجه کنید. میزان محافظت این محصولات در برابر این اشعه UVA، را با Star نشان می‌دهد.

در انتخاب این محصول مراقبتی حتماً باید به نوع پوست خود نیز دقت کنید.

در هنگام انتخاب این نوع محصولات رقابتی باید به نوع پوستتان دقت کنید، برای مثال اگر دارای پوست چرب هستید باید از انواع روان و بدن چرب آن که اصطلاحاً Fluid نامیده‌ می‌شود، استفاده کنید تا سبب تشدید چربی پوست و بسته شدن منافذ آن و در نتیجه ایجاد جوش نشود.

ضدآفتابی مناسب برای کودکان

بسیار با اهمیت و ضروری است که برای کودکان نیز مانند بزرگسالان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، به این ترتیب والدین باید از این نوع محصولات محافظتی با SPF، ۳۰ یا بیشتر که روی آن‌ها عبارت طیف گسترده ثبت شده است، استفاده کنند. علاوه بر این، والدین باید توجه کنند که این محصولات مراقبتی مورد استفاده باید حاوی ترکیبات فعالی مانند زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید نیز باشد. همچنین نکته حائز اهمیت این است که باید حداقل 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض خورشید و ترک خانه از این محصول برای تمام قسمت‌هایی از بدن کودک که در معرض نور مستقیم خورشید است، استفاده کرد.

دقت کنید که لازم است در کودکان بعد 40 دقیقه این کرم‌ها باید مجدداً استفاده شود. در استفاده از این محصول مراقبتی به هیچ وجه خساست نکنید و توجه کنید که حجم کافی از کرم را برای محافظت از پوست کودک استفاده کنید. در هنگام استفاده از این کرم‌ها گردن و لاله‌ گوش‌ها را نیز فراموش نکنید.

نکته بسیار مهم در استفاده از این محصولات مراقبتی برای کودکان این است که از آن‌جایی که پوست نوزادان دارای ملانین بسیار کمی است در نتیجه در برابر نور خورشید نیز بسیار آسیب‌پذیر است. با این حال حساسیت بالای پوست نوزادان سبب شده تا پوست آن‌ها به‌راحتی مواد شیمیایی را جذب کند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها‌‌ حتی انواع با SPF پایین نیز برای نوزادان زیر ۶ ماه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

چگونگی استفاده از ضدآفتاب‌ها

بهتر است بدانید که بسیاری از افراد تنها 25 تا 50 درصد از مقدار موثر توصیه شده این نوع کرم را استفاده می‌کنند، اما برای اینکه یک ضدآفتاب بتواند اثر محافظتی کاملی از خود نشان دهد، لازم است که یک لایه نازک از آن پوست را کاملاً بپوشاند. معمولاً متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از این کرم‌ها باید به اندازه دو انگشت برای صورت استفاده کرد و برای اینکه این کرم‌ها بتوانند کاملاً اثر محافظتی خود را بر روی پوست فرد اعمال کنند، حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارند، در نتیجه حدود 20 الی 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید باید از آن‌ها‌ استفاد کرد، همچنین لازم است، هر 2 ساعت کرم خود را تجدید کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله به معرفی ویژگی‌های انواع ضدآفتاب‌های خوب و مناسب برای کودکان و بزرگسالان پرداختیم. شما می‌توانید برای تهیه انواع محصولات مراقبتی مناسب پوست خود به سایت سایرن گالری

مراجعه کنید و به صورت مجازی این محصول مراقبتی را تهیه کنید. در صورتی که شما نیز تجربه استفاده از کرم‌ها را دارید، حتماً با ما و مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

کلمه کلیدی اصلی: ضدآفتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *