سلامت و زیبایی

چگونه جای جوش هایمان را رفع کنیم؟

چگونه جای جوش هایمان را رفع کنیم؟

داشتن جای جوش های شدید و زیاد ، می تواند آثار روحی روانی جدی را برای افراد داشته باشد و اعتماد به نفس آن هارا کاهش دهد. اما خوشبختانه راه های مختلفی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد.

برای رفع جای جوش ، می توانید از جراحیهای زیبایی و یا درمان های خانگی با استفاده از کرم ها و ماسک ها کمک بگیرید.

اگر جوش های های خود را بترکانید یا فشار دهید، ممکن است جای زخم  ایجاد شود، بنابراین اولین کاری که بعد از جوش زدن باید انجام دهید این است که جوش هایتان را نترکانید.

3 نوع اسکار آکنه یا همان جای جوش وجود دارد:

  •  سوراخ های کوچک و عمیق در سطح پوست شما که به نظر می رسد پوست با یک جسم تیز سوراخ شده است.
  • ناهمواری هایی که در زیر پوست ایجاد می‌شوند و به سطح پوست ظاهری پستی بلندی دار و ناهموار می‌دهند.
  •  فرورفتگی‌های گرد یا بیضی شکل، یا دندانه دندانه شدن  پوست
جای جوش

مناسب ترین راه را برای درمان جای جوش هایتان را انتخاب کنید.

درمان جای جوش :

برای درمان جای جوش ،‌ راه های درمان متفاوتی دارد که می توانید بسته به شرایط و شدت جای جوش هایتان ،‌ یکی را انتخاب کنید . برای درمان جای جوش ،‌ می توان از جراحی ها و لیزر ها کمک گرفت و همچنین ،‌ محصولات مراقبت از پوستی زیادی برای رفع و کمرنگ کردن جای جوش ها موثرند. در ادامه این مطلب ،‌ راه های مقابله با جای جوش را بررسی می کنیم.

وقتی صحبت از انجام خدمات زیبایی و درمانی می شود،‌ صداقت و واقع بینی بسیار مهم است. شما باید این نکته را بدانید که حتی اگر جراحی زیبایی برای از بین بردن جای جوش انجام دهید ، باز هم ممکن است نتوانید آن ها را کاملا محو کرده و پوستتان را آیینه ای کنید ! اما قطعا تا حد زیادی ( طبق گفته های پزشکان  حداقل۶۰ تا ۸۰ درصد )‌ آن هارا کمرنگ خواهید کرد.

کلینیک ها و مراکز زیادی هستند که جراحی ها و لیزر تراپی های مربوط به جای جوش را انجام می دهند ، اما هزینه آن ها بسته به شدت نیاز پوست شما و خصوصی یا دولتی بودن مرکز ، می تواند متفاوت باشد. جهت اطلاع از هزینه دقیق درمان خود ،‌ باید معاینه شوید.

جاهای جوش سرسخت هستند و هیچ درمان واحدی برای همه نیست. بسته به نوع جای جوش ، نوع پوست و شدت جای زخم، یک یا ترکیبی از روش‌های زیر ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

روش های درمانی خانگی و غیر خانگی درمان جای جوش :

مراقبت از پوست در منزل  :

استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به ترمیم پوست شما کمک کند. برخی از کرم‌های دارویی، مانند آن‌هایی که حاوی آزلائیک اسید یا اسیدهای هیدروکسیل هستند نیز  کمک کننده خواهند بود. همچنین ،‌استفاده از محصولات ضد جوش و از بین برنده جوش ، می توانند از ایجاد جای جوش های جدید جلوگیری کنند. برای این منظور می توانید از پک ضد جوش آنتی بلمیش کلینیک استفاده کنید . سرم های جمع کننده منافذ و ضد جوش به شما در کاهش آکنه ها کمک می کنند و احتمال ایجاد زخم را کاهش می دهند.

خیلی از افراد فکر می کنند که پوست های چرب و آکنه دار ،‌چربی زیادی دارند و به آبرسانی احتیاجی ندارند و به همین ذلیل پوست خود را آبرسانی نمی کنند ،‌در حالیکه استفاده از آبرسان برای پوست های چرب نیز به اندازه پوست های خشک به آبرسانی نیاز دارند،‌یکی از بهترین محصولات برای آبرسانی و تقویت پوست چرب و کمک به رفع اسکار ها ،اسنس حلزون کوزارکس ،‌محصول کره جنوبی است که می تواند برایتان موثر واقع شود.

پرکننده های بافت نرم تزریق کلاژن :

چربی یا سایر مواد به زیر پوست می تواند پوست را بر روی جای زخم های فرورفته حجیم کند. هدف این است که اسکارها و جای جوش ها کمتر دیده شوند. نتایج موقتی هستند، بنابراین برای حفظ اثر به تکرار درمان نیاز است. این روش خطر کمی برای تغییر رنگ پوست دارد.

تزریق استروئید :

تزریق استروئید به انواع اسکارهای برجسته می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

لایه برداری با لیزر:

این رویکرد به شدت محبوب است و اغلب برای زخم هایی که قبلا با درم ابریژن درمان می شدند، استفاده می شود. این روش برای افرادی که پوست تیره‌تر یا سابقه کلوئید دارند، خطر عوارض جانبی بیشتری دارد.

سایر رویه های مبتنی بر انرژی پالسی و دستگاه‌های فرکانس رادیویی کمک می‌کنند تا جای زخم‌ها بدون آسیب به لایه بیرونی پوست کمتر دیده شوند.  این نتایج ظریف تر هستند و ممکن است نیاز به درمان های تکراری داشته باشید.

جای جوش

برای از بین بردن جای جوش ،‌می توانید جراحی های زیبایی را امتحان کنید.

درم ابریژن:

این روش معمولاً برای اسکارهای شدیدتر استفاده می شود. پزشک لایه بالایی پوست را با یک برس با چرخش سریع یا دستگاه دیگری برمی دارد. اسکارهای سطحی ممکن است به طور کامل از بین بروند و اسکارهای عمیق تر آکنه کمتر قابل توجه به نظر برسند. عوارض جانبی شدید بالقوه شامل جای زخم و تغییر رنگ پوست است.

لایه برداری شیمیایی:

پزشک یک محلول شیمیایی را روی بافت اسکار اعمال می کند تا لایه بالایی پوست را برداشته و ظاهر اسکارهای عمیق تر را به حداقل برساند. برای حفظ نتایج می توانید لایه برداری های ملایم و متوسط را تکرار کنید. شما فقط می توانید یک لایه برداری عمیق داشته باشید. عوارض جانبی  شامل تغییر در رنگ پوست، به ویژه با لایه برداری عمیق در پوست های تیره است.

سوزن زدن پوست:

پزشک برای تحریک کلاژن سازی در بافت زیرین، یک وسیله سوزنی روی پوست می چرخاند. این یک تکنیک ایمن، ساده و احتمالا موثر برای اسکار آکنه است. کمترین خطر تغییر رنگ پوست را دارد. نتایج ظریف هستند و ممکن است به درمان های تکراری نیاز داشته باشید.

عمل جراحی:

با استفاده از روشی  به نام پانچ اکسیزیون، پزشک شما اسکارهای آکنه را جدا می کند و زخم را با بخیه یا پیوند پوست ترمیم می کند. با تکنیکی به نام سابسیژن، پزشک سوزن هایی را زیر پوست وارد می کند تا الیاف زیر اسکار را شل کند.

جای جوش

از محصولات ضد جوش و رفع کننده جای جوش استفاده کنید

بوتاکس :

گاهی اوقات پوست اطراف آکنه باعث ایجاد زخم می شود. تزریق بوتاکس پوست اطراف را شل می کند، که ممکن است ظاهر اسکار آکنه را بهبود بخشد. نتایج موقتی هستند، بنابراین برای حفظ اثر به تکرار درمان نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *